,
AMI700AMI700, Scania
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
13:00-55 Wydanie 2 pl AMI700 Regulacja kątów kół 1 713 352 Scania CV AB 2003, Sweden Spis treści Spis treści Bezpieczeństwo ..................................................................................3 Wiadomości ogólne ..................................................................................3 Sprawdzenie podwozia i zawieszenia kół ..................................................................................4 Ustawianie układu kierowniczego ..................................................................................6 Regulacja kątów kół ................................................................................11 Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy...............12 Pochylenie kół.......................................................13 Zbieżność kół........................................................15 Wartości kontrolne...............................................17 Lista kontrolna - regulacja kątów kół AMI700 ................................................................................19 2 Scania CV AB 2003, Sweden 13:00-55 Bezpieczeństwo Opis czynności serwisowych i naprawczych Bezpieczeństwo WAŻNE! Sprawdź, czy podwozie lub zawieszenia kół nie są uszkodzone. Wiadomości ogólne Niniejsza broszura stanowi uzupełnienie do AMI700. Zaleca się używanie jej wraz z innymi broszurami, m.in.: • Do mierzenia kątów kół i mocowania liniałów i skal pomiarowych, patrz Patrz Podręcznik warsztatowy, grupa główna 13, Pomiar kątów kół w autobusach, działanie i opis czynności. • Opis ustawienia przekładni kierowniczej w położeniu do jazdy na wprost znajdziesz w Podręczniku warsztatowym, grupa główna 13, Wymontowanie i zamontowanie przekładni kierowniczej ze wspomaganiem. • Więcej informacji na temat niezależnego zawieszenia przednich kół AMI700 patrz Podręcznik warsztatowy, grupa główna 13, Układ kierowniczy, Niezależne zawieszenie przednich kół AMI700, działanie i opis czynności. 13:00-55 Scania CV AB 2003, Sweden 3 Sprawdzenie podwozia i zawieszenia kół Sprawdzenie podwozia i zawieszenia kół 1 Upewnij się, że podłoga w warsztacie jest równa. WAŻNE! Przy pomiarze kąta pochylenia kół i kąta pochylenia sworznia zwrotnicy (KPI) ważne jest, by podłoga była pozioma i równa w kierunku prostopadłym do osi symetrii pojazdu. Maksymalne dopuszczalne odchylenie wynosi 2 mm/m. Jeśli odchylenie podłogi jest większe, można je skompensować przez zamontowanie podpór pod obrotnice i płyty podporowe. Większe odchylenia w kierunku wzdłużnym przy mierzeniu kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy można skompensować wykonując obliczenie wg. danych w tabeli przeliczeniowej dla różnych jednostek. Patrz Podręcznik warsztatowy, grupa główna 13, Pomiar kątów kół w autobusach, działanie i opis czynności. 2 Sprawdź, czy ciśnienie w oponach jest prawidłowe. Sprawdź zalecenia producenta opon co do prawidłowego ciśnienia dla aktualnego obciążenia pojazdu. Ciśnienie w oponach na tej samej osi nie może się różnić o więcej niż 0,5 bar. 3 Sprawdź i usuń wszelkie słyszalne nieszczelności w układzie sprężonego powietrza, szczególnie w układzie zawieszenia pneumatycznego. 4 Sprawdź i wyreguluj wysokość miechów. Patrz Podręcznik warsztatowy, grupa główna 12, Regulacja wysokości miechów zawieszenia. WAŻNE! Ważne jest, by podczas regulacji kątów kół nie były włączone żadne funkcje, np. podwyższony poziom podwozia lub opuszczenie stopnia. 4 Scania CV AB 2003, Sweden 13:00-55 Sprawdzenie podwozia i zawieszenia kół 5 Sprawdź położenie zespołu przedniej i tylnej piasty w stosunku do nadwozia. Jeżeli różnica jest duża, może to oznaczać, że trudno jest ustawić niektóre wymiary, lub że koło kierownicy nie jest w położeniu do jazdy na wprost podczas próby drogowej, mimo uprzedniego prawidłowego ustawienia. Patrz Podręcznik warsztatowy, grupa główna 12, Zawieszenie pneumatyczne, części mechaniczne, opis czynności. 6 Sprawdź położenie i odchylenie wszystkich osi. Przesunięcie boczne nie może przekroczyć +/- 5 mm od teoretycznej linii środkowej. Ustawiać w taki sposób, by łączniki pionowe znajdowały się w takiej samej odległości od określonych punktów ramy po obu stronach. Sprawdzić również, czy oś napędowa i oś wleczona są równoległe w stosunku do siebie. W ten sposób można wyeliminować źródła błędów takich jak wychylenie lub nierównoległość, które mogłyby wystąpić przy pomiarze laserowym. Patrz Podręcznik warsztatowy, grupa główna 13, Pomiar kątów kół w autobusach, działanie i opis czynności. 13:00-55 Scania CV AB 2003, Sweden 5 [ Pobierz całość w formacie PDF ] |