, AMI700, Scania 

AMI700

AMI700, Scania
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
13:00-55
Wydanie 2
pl
AMI700
Regulacja kątów kół
1 713 352
Scania CV AB 2003, Sweden
Spis treści
Spis treści
Bezpieczeństwo
..................................................................................3
Wiadomości ogólne
..................................................................................3
Sprawdzenie podwozia i
zawieszenia kół
..................................................................................4
Ustawianie układu kierowniczego
..................................................................................6
Regulacja kątów kół
................................................................................11
Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy...............12
Pochylenie kół.......................................................13
Zbieżność kół........................................................15
Wartości kontrolne...............................................17
Lista kontrolna - regulacja kątów
kół AMI700
................................................................................19
2
Scania CV AB 2003, Sweden
13:00-55
 Bezpieczeństwo
Opis czynności serwisowych i
naprawczych
Bezpieczeństwo
WAŻNE!
Sprawdź, czy podwozie lub
zawieszenia kół nie są uszkodzone.
Wiadomości ogólne
Niniejsza broszura stanowi uzupełnienie do
AMI700. Zaleca się używanie jej wraz
z innymi broszurami, m.in.:
• Do mierzenia kątów kół i mocowania
liniałów i skal pomiarowych, patrz
Patrz Podręcznik warsztatowy, grupa
główna 13, Pomiar kątów kół
w autobusach, działanie i opis czynności.
• Opis ustawienia przekładni kierowniczej
w położeniu do jazdy na wprost
znajdziesz w Podręczniku warsztatowym,
grupa główna 13, Wymontowanie
i zamontowanie przekładni kierowniczej
ze wspomaganiem.
• Więcej informacji na temat niezależnego
zawieszenia przednich kół AMI700 patrz
Podręcznik warsztatowy, grupa główna
13, Układ kierowniczy, Niezależne
zawieszenie przednich kół AMI700,
działanie i opis czynności.
13:00-55
Scania CV AB 2003, Sweden
3
 Sprawdzenie podwozia i zawieszenia kół
Sprawdzenie podwozia i zawieszenia kół
1
Upewnij się, że podłoga w warsztacie
jest równa.
WAŻNE!
Przy pomiarze kąta pochylenia
kół i kąta pochylenia sworznia zwrotnicy
(KPI) ważne jest, by podłoga była pozioma
i równa w kierunku prostopadłym do osi
symetrii pojazdu. Maksymalne
dopuszczalne odchylenie wynosi 2 mm/m.
Jeśli odchylenie podłogi jest większe, można
je skompensować przez zamontowanie
podpór pod obrotnice i płyty podporowe.
Większe odchylenia w kierunku
wzdłużnym przy mierzeniu kąta
wyprzedzenia sworznia zwrotnicy
można skompensować wykonując
obliczenie wg. danych w tabeli
przeliczeniowej dla różnych jednostek.
Patrz Podręcznik warsztatowy, grupa
główna 13, Pomiar kątów kół
w autobusach, działanie i opis
czynności.
2
Sprawdź, czy ciśnienie w oponach jest
prawidłowe. Sprawdź zalecenia
producenta opon co do prawidłowego
ciśnienia dla aktualnego obciążenia
pojazdu. Ciśnienie w oponach na tej
samej osi nie może się różnić o więcej
niż 0,5 bar.
3
Sprawdź i usuń wszelkie słyszalne
nieszczelności w układzie sprężonego
powietrza, szczególnie w układzie
zawieszenia pneumatycznego.
4
Sprawdź i wyreguluj wysokość
miechów. Patrz Podręcznik
warsztatowy, grupa główna 12,
Regulacja wysokości miechów
zawieszenia.
WAŻNE!
Ważne jest, by podczas regulacji
kątów kół nie były włączone żadne funkcje,
np. podwyższony poziom podwozia lub
opuszczenie stopnia.
4
Scania CV AB 2003, Sweden
13:00-55
 Sprawdzenie podwozia i zawieszenia kół
5
Sprawdź położenie zespołu przedniej
i tylnej piasty w stosunku do nadwozia.
Jeżeli różnica jest duża, może to
oznaczać, że trudno jest ustawić niektóre
wymiary, lub że koło kierownicy nie jest
w położeniu do jazdy na wprost podczas
próby drogowej, mimo uprzedniego
prawidłowego ustawienia. Patrz
Podręcznik warsztatowy, grupa główna
12, Zawieszenie pneumatyczne, części
mechaniczne, opis czynności.
6
Sprawdź położenie i odchylenie
wszystkich osi. Przesunięcie boczne nie
może przekroczyć +/- 5 mm od
teoretycznej linii środkowej. Ustawiać
w taki sposób, by łączniki pionowe
znajdowały się w takiej samej odległości
od określonych punktów ramy po obu
stronach. Sprawdzić również, czy oś
napędowa i oś wleczona są równoległe
w stosunku do siebie.
W ten sposób można wyeliminować
źródła błędów takich jak wychylenie lub
nierównoległość, które mogłyby
wystąpić przy pomiarze laserowym.
Patrz Podręcznik warsztatowy, grupa
główna 13, Pomiar kątów kół
w autobusach, działanie i opis czynności.
13:00-55
Scania CV AB 2003, Sweden
5
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • dodatni.htw.pl