,
ANDRAGOGIKA program ćwiczeń ...ANDRAGOGIKA program ćwiczeń 2011.12, Pedagogika, Andragogika
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
W Y Ż S Z A S Z K O Ł A H U M A N I T A S W S O S N O W C U KIERUNEK: PEDAGOGIKA PRZEDMIOT: ANDRAGOGIKA – ĆWICZENIA (10 godzin) TRYB: STUDIA II STOPNIA NIESTACJONARNE PROWADZĄCY: mgr Katarzyna Czepiel PROGRAM ĆWICZEŃ 1. Analiza SWOT edukacji dorosłych w Polsce Motywy kształcenia i samokształcenia dorosłych Uwarunkowaniaifunkcjeedukacjidorosłych 2. DydaktykaosóbdorosłychTeorieuczeniasięosóbdorosłych 3. Projektowanie i prowadzenie szkoleń dla osób dorosłych Metody i techniki pracy z osobamidorosłymi 4. StarzeniesięistarośćjakoobszaryzainteresowańandragogikiPozytywneinegatywne aspektystarościakwestiakształceniaisamokształcenia 5. AktywnośćosóbwwiekustarszymStyleżyciaseniorów 6. Projekty zaliczeniowe – prezentacjawynikówbadań WARUNKI ZALICZENIA: 1) Obecnośćiaktywnośćnazajęciach 2) Spełnienienastępującychkryteriów pozytywna ocena z kolokwium zaliczeniowego lub pozytywna ocena projektu badawczego (praca grupowa) - naocenę dst/db – badaniaprzyużyciugotowegokwestionariuszaankiety - na ocenę bdb – przygotowanie własnego kwestionariusza ankiety na wybrany (spośródzaproponowanych)temat – min. 10pytańok. 30respondentów TEMATYPROJEKTÓWBADAWCZYCH: 1. Styleżyciaosóbstarszych(analizaaktywnościosóbwwieku65+) 2. Motywacjamłodychdorosłych(20-30rż)dopodejmowanianauki na studiach I i II stopnia. 3. Internetijegorolaedukacyjnawżyciuczłowiekadorosłego(30-50rż) 4. Motywacja do podejmowania nauki na Uniwersytetach Trzeciego Wieku. 5. Pozauczelnianeformydokształcaniasięosób dorosłych 6. CzytelnictwowśródstudentówstudiówIiIIstopnia(19-23rż) 7. Obrazstarościwoczachwspółczesnejmłodzieżylicealnej katarzyna.w.czepiel@gmail.com (32) 363 12 31 W Y Ż S Z A S Z K O Ł A H U M A N I T A S W S O S N O W C U KIERUNEK: PEDAGOGIKA PRZEDMIOT: ANDRAGOGIKA – ĆWICZENIA (10 godzin) TRYB: STUDIA II STOPNIA NIESTACJONARNE PROWADZĄCY: mgr Katarzyna Czepiel WYTYCZNE DOT. PROJEKTU BADAWCZEGO Projektnależyprzygotowaćwgrupachpowybraniukonkretnej opcji zaliczenia – na dst/db lub nabdbWybórtematupokonsultacjizprowadzącązajęciaPrezentacjawynikówbadańodbędzie się na ostatnich zajęciach Prezentacji dokonują wszystkie osoby które są w danej grupie badawczej. Prezentacja powinna polegaćnaprzedstawieniu wnioskówzbadań iogólnych tendencji, a nie na przedstawieniu suchych wynikówwpostaciliczbowejDanewmetryczce powinnybyćwykorzystanedoomówieniawyników– wskazaniezależnościmiędzy danymi z metryczki a tematem, celem badaniaiprzyjętymizałożeniamiteoretycznymi Wynikibadań powinnybyć poparteteoriamizaczerpniętymizliteraturyprzedmiotuwpracy mogąznaleźć się takżeporównaniadopodobnychbadańjeżelitakiegdzieśopublikowanoPracęnależyoddać równieżwformiepisemnejprzedprezentacjąjejnaforumcałejgrupyćwiczeniowej Do pracy należyzałączyć wypełnioneprzezrespondentówkwestionariuszeankiety. SPIS LITERATURY ANDRAGOGICZNEJ Literatura podstawowa: 1. Aleksander T.: Andragogikapodręcznikakademicki. Radom-Kraków2009 2. PachocińskiRAndragogikawwymiarzemiędzynarodowym Warszawa 1998. 3. PietrasińskiZ Rozwójczłowiekadorosłego Warszawa 1990. 4. Steuden S.: Psychologiastarzeniasięistarości. Warszawa 2011. 5. Turos L.: Andragogikaogólna Warszawa 2004. 6. Wujek T. (red.): Wprowadzenie do andragogiki. Radom 1996. 7. ZiębińskaB: UniwersytetyTrzeciegoWiekujakoinstytucjeprzeciwdziałającemarginalizacjiosób starszych. Katowice 2010. Literaturauzupełniająca: 1. CzerniawskaODrogiibezdrożaandragogikiigerontologiiŁódź2000 2. Harwas-Napierała B Trempała J (red.): Psychologia rozwoju człowieka Tom II Charakterystykaokresówżyciaczłowieka Warszawa 2000. 3. PółturzyckiJ Dydaktyka dorosłych Warszawa 1991. 4. SzerlągAProblemyedukacjiwszkolewyższejKraków2006 5. SzewczukWPsychologiaczłowiekadorosłegoWarszawa 1961. 6. WesołowskaEAEdukacjadorosłychwdobieprzemianToruń1994 Czasopisma naukowe: 1. EdukacjaDorosłych. 2. Rocznik Andragogiczny. katarzyna.w.czepiel@gmail.com (32) 363 12 31 [ Pobierz całość w formacie PDF ] |
Podobne
|