, ALARM PETERSON ULTRA PLUS , Do auta, ALARMY I CENTRALNE ZAMKI 

ALARM PETERSON ULTRA PLUS

ALARM PETERSON ULTRA PLUS , Do auta, ALARMY I CENTRALNE ZAMKI
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
INSTRUKCJA MONTA¯U
ALARM
Peterson ULTRA PLUS
...GDZIE I JAK ZAINSTALOWAÆ......?
Centrala przeznaczona jest do monta¿u wewn¹trz samochodu - najlepiej za
skrzynk¹ bezpieczników lub deska rozdzielcz¹.Niedopuszczalne jest
skracanie,wyd³u¿anie lub pod³¹czanie anteny do innych kabli elektrycznych
pojazdu.Nale¿y unikaæ miejsc nara¿onych na wilgoæ- np. okolic instalacji
klimatyzacyjnej.Centralkê mocowaæ za pomoc¹ wkrêtów lub opasek œci¹-
gaj¹cych do sta³ych elementów pojazdu ,
(zabezpieczenie przed sp³ywaniem
skroplin pary wodnej do œrodka centralki).Syrenê mocowaæ do twardego
pod³o¿a w komorze silnika - jak najdalej od gor¹cych elementów silnika,
tubê skierowaæ w dó³ zabezpieczaj¹c elektronikê syreny przed zalaniem.
Kable syreny I wy³¹cznika krañcowego nale¿y zamaskowaæ owijaj¹c je na
ca³ej d³ugoœci taœma izolacyjn¹ lub wprowadzaj¹c w plastikow¹ rurê mas-
kuj¹c¹ - tzw, ,,PESZEL”.
zwracaj¹c uwagê by wi¹zka
przewodów skierowana by³a w dó³
WSZYSTKIE PO£¥CZENIA ELEKTRYCZNE
WYKONYWAÆ WY£¥CZNIE PRZEZ LUTOWANIE !!!
......MONTA¯ ELEKTRYCZNY.......
Oprawkê z g³ównym bezpiecznikiem (20A) pod³¹czyæ jak najbli¿ej obwodu
zasilaj¹cego - bardzo starannie zabezpieczaj¹c miejsce lutowania izolacj¹.
Zwróciæ uwagê na pewne pod³¹czenie masy-najlepiej po³¹czenie dublowaæ.
Styk ,,oczka” z mas¹ zabezpieczyæ przed utlenianiem(np.wazelin¹ techni-
czn¹).Dioda sygnalizacyjna LED powinna znaleŸæ siê w widocznym miejscu
- najlepiej w pobli¿u deski rozdzielczej samochodu.Przetworniki czujnika
ultradŸwiêkowego przymocowaæ do przednich s³upków samochodu,kieruj¹c
je do œrodka kabiny.Jesli czujnik ma chroniæ tylne drzwi- przetworniki zamo-
cowaæ blisko podsufitki.Czu³oœæ czujnika na ogó³ nie wymaga regulacji.
Przewody przetworników w centralce zamocowaæ do g³ównej wi¹zki zabe-
zpieczaj¹c z³¹cza przed wysuniêciem.
Peterson
- ULTRA PLUS
AUTO
SCHEMAT MONTA¯OWY
wy³¹czniki krañcowe drzwi,
baga¿nika,pokrywy silnika
(wyzwalanie mas¹)
CENTRALNY ZAMEK
-
BIA£Y
(
-
NIEBIESKI
zespó³ diod
separuj¹cych
OTWIERANIE max.300mA
ON
CENTRALNY ZAMEK
-
BR¥ZOWY
(
-
ZAMYKANIE max.300mA
¯Ó£TO-ZIELONY
+12V po przekrêceniu stacyjki
w pozycjê
ZAP£ON I ROZRUCH
STACYJKA
FIOLETOWY
(
+
PRZETWORNIK
NADAWCZY
(czerwona opaska)
SYRENA(I max.1,85 A )
¯Ó£TY
KIERUNKOWSKAZY
¯Ó£TY
PRZETWORNIK
ODBIORCZY
BEZPIECZNIK 20A
CZERWONY
zasilanie centralki
regulacja czu³oœci czujnika
ultradŸwiêkowego
12V
16
9
max.
,,masa”
1
8
CZARNY
T
R
BLOKADA
I max 10A / 12V
SZARY
PRZEWÓD AWARYJNY
( dodatkowej blokady )
RÓ¯OWY
,,masa”
CZARNY
CZARNY
LED
ZIELONY
RÓ¯OWY
WEJŒCIA UNIWERSALNE
(wyzwalanie PLUSEM lub MINUSEM)
przycisk autoryzacji
(OPCJA)
wyzwalanie
,,PLUSEM”
wyzwalanie
,,MINUSEM”
masa
+12V
RÓ¯OWY
CZUJNIK
DODATKOWY
(np. wstrz¹sowy)
wyzwalanie (-)
zasilanie +12V
I max.100mA
wyzwalanie
ok. 7V
wzglêdem +12V
RÓ¯OWY
wyzwalanie
ok. 7V
wzglêdem masy
RÓ¯OWY
ok. 5V
wzglêdem masy
RÓ¯OWY
masa
Peterson
- ULTRA PLUS
OPIS Z£¥CZ CENTRALKI
1,16
2
3,4
5
6
7
8
9
10
11
ZASILANIE +12V
MASA
LED
Pod³¹czyæ poprzez bezpiecznik 20A
PRZYCISK AUTORYZACJI
Ukryty przycisk podaj¹cy MASÊ.
Wejœcie aktywne po zaprogramowaniu - PARAMETR 4
MASA czujnika dodatkowego
Z³¹cze po³¹czone galwanicznie z g³ówn¹ MAS¥ - pin nr 2
Wyzwalanie z czujnika dodatkowego
Wyzwalanie przez podanie ,,MINUSA”
Zasilanie dodatkowego czujnika
Za³¹czane +12V , I max = 100mA
ZAP£ON
+12V po stacyjce - nie zanikaj¹ce przy pracy rozrusznika!!!
WY£¥CZNIKI KRAÑCOWE
Wyzwalanie przez podanie ,,MINUSA”
Centralny zamek
OTWIERANIE
Podaje ,,MINUS” , Imax = 200mA - wyjœcie zabezpieczone
diod¹ i bezpiecznikiem polimerowym 200mA
Podaje ,,MINUS” , Imax = 200mA - wyjœcie zabezpieczone
diod¹ i bezpiecznikiem polimerowym 200mA
12
Centralny zamek
ZAMYKANIE
13
SYRENA
Podaje ,, +12V”. Wyjœcie zabezpieczone bezpiecznikiem
polimerowym 1,85A
14
Kierunkowskazy LEWE
Wyjœcie zabezpieczone bezpiecznikiem polimerowym
(praca ci¹g³a 4A , przerywana 8A )
15
Kierunkowskazy PRAWE
Wyjœcie zabezpieczone bezpiecznikiem polimerowym
(praca ci¹g³a 4A , przerywana 8A )
R
Gniazdo przetwornika
ODBIORCZEGO
Gniazdo przetwornika
NADAWCZEGO
T
Gniazdo oznaczone CZERWONYM PUNKTEM.
Wtyk oznaczony CZERWON¥ OPASK¥
Wyjœcie przekaŸnika blokady ROZRUSZNIKA -
. Obwód zwierany PO WY£¥CZENIU SYSTEMU pilotem , z chwil¹
podania napiêcia +12V na wejœcie ZAP£ON.Gdy uaktywniona jest funkcja
(parametr 4 )
praca na stykach zwiernych.
BLOKADA
2 x CZARNY
I max. 10A / 12V
IMMOBILISER
nale¿y dodatkowo wcisn¹æ przycisk AUTORYZACJI
.
Wyjœcie to umo¿liwia wysterowanie przekaŸnika blokady w sytuacjach awaryjnych.
By to zrealizowaæ nale¿y:
1.PRZEWÓD AWARYJNY pod³¹czyæ NA STA£E DO MASY
2.Na wejœcie
ZAP£ON
podaæ nie zanikaj¹ce napiêcie + 12V.
PRZEWÓD
AWARYJNY
SZARY
UWAGA:
Wyjœcie sterowaæ mo¿e te¿ - podaje
systemu pilotem. Maksymalne obci¹¿enie wynosi 4A , obwód w
centralce zabezpieczony jest - cewka dodatkowego przekaŸnika lub
elektrozaworu nie musi byæ zbocznikowana diod¹ t³umi¹c¹ przepiêcia.
dodatkowym przekaŸnikiem blokady
MINUS
po WY£¥CZENIU
TRANSILEM
Wejœcia uniwersalne umo¿liwiaj¹ wyzwolenie alarmu
PLUSEM
lub
MINUSEM
.
W przypadku kiedy chcemy by alarm by³
wyzwalany MINUSEM ,
jeden z ró¿owych
WEJŒCIA
UNIWERSALNE
2 x RÓ¯OWY
przewodów pod³¹czyæ do
+12V
-
drugi pe³ni rolê WEJŒCIA MINUS
.
W przypadku kiedy chcemy by alarm by³
wyzwalany PLUSEM ,
jeden z ró¿owych
drugi pe³ni rolê WEJŒCIA PLUS
Napiêcie PROGOWE wyzwolenia wynosi ok. 7V - jest to napiêcie
POMIÊDZY DWOMA RÓ¯OWYMI PRZEWODAMI
do MASY
-
.
Peterson
- ULTRA PLUS
przewodów pod³¹czyæ
PROGRAMOWANIE CENTRALKI
1. Ustawienie czasów dla centralnego zamka
elektrycznego
lub
pneumatycznego
(1sek./ 3 sek.)
2. Wy³¹czenie / w³¹czenie
domykania szyb
(d³ugi czas impulsu
ZAMKNIJ- 30 sek.
)
samouzbrajania
przycisku autoryzacji (immobiliser)
sygnalizacji otwartych drzwi
>>> WEJŒCIE W TRYB PROGRAMOWANIA CENTRALKI <<<
1. W³¹czyæ zap³on
2. W ci¹gu 5 sekund 4 razy nacisn¹æ oba przyciski pilota -
ka¿de naciœniêcie przycisków sygnalizowane jest
migniêciem kierunkowskazów - ostanie dodatkowo krótkim sygna³em syreny
3.Wy³¹czyæ zap³on
Wciœniêcie LEWEGO przycisku
ZAMEK
Impulsy ZAMKNIJ / OTWÓRZ -
PARAMETR 1
Wciœniêcie PRAWEGO przycisku
ZAMEK
Impulsy ZAMKNIJ / OTWÓRZ -
ELEKTRYCZNY
PNEUMATYCZNY
3 sek
2 b³yski kierunkowskazów
1 sek
1 b³ysk kierunkowskazów
.
.
POTWIERDZENIE -
POTWIERDZENIE -
Wcisn¹æ oba przyciski pilota -
pojedynczy sygna³ syreny
Wciœniêcie LEWEGO przycisku
DOMYKANIE SZYB WY£¥CZONE
PARAMETR 2
Wciœniêcie PRAWEGO przycisku
DOMYKANIE SZYB W£¥CZONE
ZAMKNIJ - 25 sek
2 b³yski kierunkowskazów
Impuls
.
POTWIERDZENIE -
1 b³ysk kierunkowskazów
POTWIERDZENIE -
Wcisn¹æ oba przyciski pilota -
pojedynczy sygna³ syreny
Wciœniêcie LEWEGO przycisku
WY£¥CZONE
PARAMETR 3
Wciœniêcie PRAWEGO przycisku
SAMOUZBRAJANIE W£¥CZONE
2 b³yski kierunkowskazów
SAMOUZBRAJANIE
1 b³ysk kierunkowskazów
POTWIERDZENIE -
POTWIERDZENIE -
Wcisn¹æ oba przyciski pilota -
pojedynczy sygna³ syreny
Wciœniêcie LEWEGO przycisku
PARAMETR 4
Wciœniêcie PRAWEGO przycisku
PRZYCISK AUTORYZACJI
PRZYCISK AUTORYZACJI
NIE U¯YWANY
U¯YWANY
POTWIERDZENIE -
1 b³ysk kierunkowskazów
POTWIERDZENIE - 2
b³yski kierunkowskazów
Wcisn¹æ oba przyciski pilota -
pojedynczy sygna³ syreny
Wciœniêcie LEWEGO przycisku
W£¥CZONA
PARAMETR 5
Wciœniêcie PRAWEGO przycisku
WY£¥CZONA
SYGNALIZACJA OTWARTYCH DRZWI
SYGNALIZACJA OTWARTYCH DRZWI
-sprawdzanie w³¹czników krañcowych
8 sekund po w³¹czeniu systemu
POTWIERDZENIE -
1 b³ysk kierunkowskazów
POTWIERDZENIE - 2
b³yski kierunkowskazów
Wcisn¹æ oba przyciski pilota -
3 krótkie sygna³y syreny
>>> WYJŒCIE W TRYBU PROGRAMOWANIA CENTRALKI <<<
UWAGA - jeœli przez 30 sekund nie zostanie wciœniêty ¿aden przycisk pilota
- nast¹pi automatyczne wyjœcie z trybu programowania centralki
Fabryczne ustawienia parametrów systemu:
- ELEKTRYCZNY
- WY£¥CZONE
- W£¥CZONE
- WY£¥CZONY
- W£¥CZONA
1.Centralny zamek
2.Domykanie szyb
3.Samouzbarajanie
4.Przycisk autoryzacji
5.Sygnalizacja otwartych drzwi
Peterson
- ULTRA PLUS
3. Wy³¹czenie / w³¹czenie
4. Aktywacja
5. W³¹czenie / wy³¹czenie
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • dodatni.htw.pl