,
ANDRZEJ BUBROWIECKI. Ale-urwalANDRZEJ BUBROWIECKI. Ale-urwal, Samodoskonalenie
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Ten darmowy ebook zawiera fragment pełnej wersji pod tytułem: Aby przeczytać informacje o pełnej wersji, Darmowa publikacja dostarczona przez Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie rozprowadzana tylko i wyłącznie w formie dostarczonej przez Wydawcę. Zabronione są jakiekolwiek zmiany w zawartości publikacji bez pisemnej zgody wydawcy. Zabrania się jej od- sprzedaży, zgodnie z . © Copyright by Wydawnictwo & Andrzej Bubrowiecki rok 2010 Data: 23.11.2010 Tytuł: Ale urwał! – fragment utworu Autor: Andrzej Bubrowiecki Projekt okładki: Janusz Skierkowski Redakcja: Magdalena Michalak, Sylwia Fortuna Wydawnictwo Złote Myśli sp. z o.o. ul. Daszyńskiego 5 44-100 Gliwice WWW: EMAIL: Autor oraz Wydawnictwo „Złote Myśli” dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowie- dzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo „Złote Myśli” nie pono- szą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzy- stania informacji zawartych w książce. Wszelkie prawa zastrzeżone. All rights reserved. Spis treści .........................................11 ...............................................................12 ..............................................................14 ........................................................18 ................................................................24 ..............................29 ........................41 Test określający dominujące systemy reprezentacji ........................................................42 Test określający dominującą .................47 ...........................................51 Warunki środowiskowe, fizyczne i mózgową ....................55 .................................57 ................................................59 .................................59 ....63 ..........................................71 .......................................................73 .................................................78 .................................................84 ....................................101 ...................................................107 ....................................................109 ....................109 ..................................................113 ...........................................117 Uwagi ogólne o społeczne ....................................................120 ...............................121 ...........................123 .......................124 ....................................................................................7 Obszary, w jakich funkcjonujemy półkulę diecie ...................159 ..............................................................163 ............................................................164 ..................................................................165 ...............................................................167 ..............................................................168 ..................................................................170 ...........................171 ..................................171 ................................................172 ............................................................173 ..................................................177 ......................................................179 ..................................................................181 ........................................................................................181 .........................................................................185 ..............................................125 ........................................................126 ....................................................127 ...............................129 ....................................................................133 ..................................................137 ........................................141 .............................................149 ...........................................................157 ZWI, czyli Zalety, Wady i to, co Interesujące Ale urwał! :: Andrzej Bubrowiecki :: Rozpoznawanie własnego stylu uczenia się Każdy człowiek ma osobisty styl uczenia się. To najskuteczniejszy sposób odbierania, przetwarzania i zapamiętywania informacji, stworzony na podstawie naszych talentów i pewnej wrodzonej specyfice całej osobowości. Inaczej mówiąc, każdy z nas ma swoje mocne strony, które w jak najszerszym zakresie powinien wykorzystywać w procesie nauki. Większość szkolnych niepowodzeń wynika z faktu, że ta różnorodność stylów uczenia się niestety nie jest uwzględniana w dominujących w szkole programach nauczania. Większość z nich działa tak, jakby wszyscy ludzie w taki sam sposób myśleli i postępowali. Istnieje bardzo wiele metod określania stylu nauki. Jedną z najbardziej wyczerpujących i funkcjonalnych jest ta, którą proponują profesorowie Ken i Rita Dunnowie z St. Johns University w Nowym Jorku. Uważają oni, że nasz styl uczenia się zależy od kombinacji następujących czynników: ●W jaki sposób najłatwiej przyswajamy informacje — czy najłatwiej uczymy się, patrząc, słuchając, poruszając się? ●W jaki sposób porządkujemy i przetwarzamy infor- macje — czy dominuje prawa czy lewa półkula? ●Jakie warunki środowiskowe, fizyczne i społeczne pomagają nam w przyswajaniu i zapamiętywaniu informacji? Cennym uzupełnieniem powyższej propozycji metodologicznej 5 Rozpoznawanie własnego stylu uczenia się [ Pobierz całość w formacie PDF ] |
Podobne
|