, ANDRZEJ BUBROWIECKI. Ale-urwal, Samodoskonalenie 

ANDRZEJ BUBROWIECKI. Ale-urwal

ANDRZEJ BUBROWIECKI. Ale-urwal, Samodoskonalenie
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Ten darmowy ebook zawiera fragment
pełnej wersji pod tytułem:
Aby przeczytać informacje o pełnej wersji,
Darmowa publikacja dostarczona przez
Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie rozprowadzana tylko
i wyłącznie w formie dostarczonej przez Wydawcę. Zabronione są jakiekolwiek
zmiany w zawartości publikacji bez pisemnej zgody wydawcy. Zabrania się jej od-
sprzedaży, zgodnie z
.
© Copyright by Wydawnictwo
&
Andrzej Bubrowiecki
rok 2010
Data: 23.11.2010
Tytuł: Ale urwał! – fragment utworu
Autor: Andrzej Bubrowiecki
Projekt okładki: Janusz Skierkowski
Redakcja: Magdalena Michalak, Sylwia Fortuna
Wydawnictwo Złote Myśli sp. z o.o.
ul. Daszyńskiego 5
44-100 Gliwice
WWW:
EMAIL:
Autor oraz Wydawnictwo „Złote Myśli” dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej
książce informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowie-
dzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie
praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo „Złote Myśli” nie pono-
szą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzy-
stania informacji zawartych w książce.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
Spis treści
.........................................11
...............................................................12
..............................................................14
........................................................18
................................................................24
..............................29
........................41
Test określający dominujące systemy reprezentacji
........................................................42
Test określający dominującą
.................47
...........................................51
Warunki środowiskowe, fizyczne i
mózgową
....................55
.................................57
................................................59
.................................59
....63
..........................................71
.......................................................73
.................................................78
.................................................84
....................................101
...................................................107
....................................................109
....................109
..................................................113
...........................................117
Uwagi ogólne o
społeczne
....................................................120
...............................121
...........................123
.......................124
....................................................................................7
Obszary, w
jakich funkcjonujemy
półkulę
diecie
...................159
..............................................................163
............................................................164
..................................................................165
...............................................................167
..............................................................168
..................................................................170
...........................171
..................................171
................................................172
............................................................173
..................................................177
......................................................179
..................................................................181
........................................................................................181
.........................................................................185
..............................................125
........................................................126
....................................................127
...............................129
....................................................................133
..................................................137
........................................141
.............................................149
...........................................................157
ZWI, czyli Zalety, Wady i
to, co Interesujące
Ale urwał! :: Andrzej Bubrowiecki
::
Rozpoznawanie własnego stylu uczenia
się
Każdy człowiek ma osobisty styl uczenia się. To najskuteczniejszy
sposób odbierania, przetwarzania i zapamiętywania informacji,
stworzony na podstawie naszych talentów i pewnej wrodzonej
specyfice całej osobowości. Inaczej mówiąc, każdy z nas ma swoje
mocne strony, które w jak najszerszym zakresie powinien
wykorzystywać w procesie nauki. Większość szkolnych
niepowodzeń wynika z faktu, że ta różnorodność stylów uczenia się
niestety nie jest uwzględniana w dominujących w szkole programach
nauczania. Większość z nich działa tak, jakby wszyscy ludzie w taki
sam sposób myśleli i postępowali.
Istnieje bardzo wiele metod określania stylu nauki. Jedną
z najbardziej wyczerpujących i funkcjonalnych jest ta, którą
proponują profesorowie Ken i Rita Dunnowie z St. Johns University
w Nowym Jorku. Uważają oni, że nasz styl uczenia się zależy od
kombinacji następujących czynników:
●W jaki sposób najłatwiej przyswajamy informacje —
czy najłatwiej uczymy się, patrząc, słuchając, poruszając się?
●W jaki sposób porządkujemy i przetwarzamy infor-
macje — czy dominuje prawa czy lewa półkula?
●Jakie warunki środowiskowe, fizyczne i społeczne pomagają nam
w przyswajaniu i zapamiętywaniu informacji?
Cennym uzupełnieniem powyższej propozycji metodologicznej
5
Rozpoznawanie własnego stylu uczenia
się
  [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • dodatni.htw.pl