,
AR5316-5320 OM PLAR5316-5320 OM PL, sharp 5316
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
MODEL AR-5316 AR-5320 CYFROWE URZĄDZENIE WIELOFUNKCYJNE INSTRUKCJA OBSŁUGI Strona • ZANIM ZACZNIESZ UŻYWAĆ • 8 18 29 31 40 55 58 60 FUNKCJE KOPIOWANIA • FUNKCJE DRUKARKI • USTAWIENIA UŻYTKOWNIKA • ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW • KONSERWACJA AR-5316 • URZĄDZENIA OPCJONALNE I MATERIAŁY • DODATEK AR-5320 Nie wolno kopiować niczego, co jest zabronione przez prawo. Kopiowanie wymienionych poniżej dokumentów jest prawnie zabronione w większości krajów. Kopiowanie innych papierów może być zabronione przez prawo lokalne. Banknoty Znaczki pocztowe Obligacje Certyfikaty akcji Czeki Druki bankowe Paszporty Prawa jazdy Ostrzeżenie: Opisywany produkt jest urządzeniem laserowym klasy A. Oznacza to, że w gospodarstwie domowym może on powodować zakłócenia odbiorników radiowych. W takim przypadku właściciel jest zobowiązany do podjęcia środków, które zapobiegną takim zakłóceniom. Symbol CE znajduje się na urządzeniu jeśli odpowiada ono wyżej wymienionym zarządzeniom. (To stwierdzenie nie odnosi się do krajów gdzie powyższe zarządzenia nie obowiązują.) SPIS TREŚCI OSTRZEŻENIA.......................................................................................................................................... 3 OSTRZEŻENIA DOTYCZĄCE UŻYTKOWANIA ................................................................................................ 3 MIEJSCE INSTALACJI...................................................................................................................................... 3 UWAGI.............................................................................................................................................................. 4 UWAGI DOTYCZĄCE LASERA......................................................................................................................... 4 OCHRONA ŚRODOWISKA............................................................................................................................... 4 KORZYSTANIE Z INSTRUKCJI................................................................................................................ 5 RODZAJE INSTRUKCJI.................................................................................................................................... 5 ZNACZENIE "R" W OZNACZANIU FORMATU PAPIERU I ORYGINAŁU......................................................... 5 OZNACZENIA UŻYTE W NINIEJSZEJ INSTRUKCJI........................................................................................5 SPF ................................................................................................................................................................... 5 RÓŻNICE MIĘDZY MODELAMI........................................................................................................................ 6 GŁÓWNE FUNKCJE ................................................................................................................................. 7 1 3 ZANIM ZACZNIESZ UŻYWAĆ FUNKCJE DRUKARKI NAZWY CZĘŚCI I ICH FUNKCJE .................... 8 TRYB DRUKOWANIA ..................................... 29 PANEL OPERACYJNY....................................10 WŁĄCZANIE I WYŁĄCZANIE ZASILANIA..... 12 PODSTAWOWE PROCEDURY W DRUKOWANIU............................................... 29 OBSŁUGA KOPIOWANIA I DRUKOWANIA... 30 WŁĄCZANIE ZASILANIA ................................12 WYŁĄCZANIE ZASILANIA ..............................12 ŁADOWANIE PAPIERU................................... 13 4 PAPIER ...........................................................13 USTAWIENIA UŻYTKOWNIKA ŁADOWANIE PAPIERU...................................14 ZMIANA FORMATU PAPIERU W PODAJNIKACH...............................................16 USTAWIANIE POZIOMU AUTOMATYCZNEJ EKSPOZYCJI ................................................. 31 TRYB OSZCZĘDZANIA TONERU.................. 32 USTAWIENIA WŁASNE .................................. 33 2 FUNKCJE KOPIOWANIA PROGRAMY UŻYTKOWNIKA........................ 33 WYBÓR USTAWIEŃ W PROGRAMACH UŻYTKOWNIKA ............................................. 35 USTAWIENIA W TRYBIE KONTROLI DOSTĘPU........................................................ 36 KOPIOWANIE.................................................. 18 PRZYCIEMNIANIE I ROZJAŚNIANIE KOPII ...21 WYBÓR PODAJNIKA......................................21 USTAWIANIE ILOŚCI KOPII ...........................22 ZMNIEJSZANIE/POWIĘKSZANIE/ZOOM..... 22 TRYB KONTROLI DOSTĘPU......................... 36 USTAWIENIA TRYBU KONTROLI DOSTĘPU 36 WYBÓR USTAWIEŃ W TRYBIE KONTROLI DOSTĘPU ...................................................... 37 AUTOMATYCZNY DOBÓR SKALI..................22 RĘCZNY DOBÓR SKALI.................................23 ODDZIELNE USTAWIANIE SKALI PIONOWEJ I POZIOMEJ (XY-ZOOM) .................................24 DWUSTRONNE KOPIOWANIE Z PODAJNIKA BOCZNEGO..................................................... 26 KOPIOWANIE KSIĄŻKOWE........................... 27 PRZERWANIE KOPIOWANIA......................... 28 1 5 ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW................. 40 PROBLEMY Z URZĄDZENIEM/KOPIOWANIEM....41 PROBLEMY Z DRUKOWANIEM..........................44 WSKAŹNIKI I KOMUNIKATY WYŚWIETLACZA... 46 USUWANIE ZACIĘĆ ....................................... 47 ZACIĘCIA W SPF............................................47 ZACIĘCIA W PODAJNIKU BOCZNYM ...........48 ZACIĘCIA W URZĄDZENIU............................49 ZACIĘCIA W GÓRNYM PODAJNIKU .............52 ZACIĘCIA W DOLNYM PODAJNIKU..............53 WYMIANA POJEMNIKA Z TONEREM........... 54 6 KONSERWACJA SPRAWDZANIE CAŁKOWITEGO LICZNIKA I POZIOMU TONERU........................................ 55 SPRAWDZANIE CAŁKOWITEGO LICZNIKA ..55 POZIOM TONERU ..........................................56 KONSERWACJA ............................................. 56 CZYSZCZENIE SZYBY SPF I POKRYWY ............................................56 CZYSZCZENIE ROLKI PODAJĄCEJ PODAJNIKA BOCZNEGO...............................57 CZYSZCZENIE ELEKTRODY TRANSFEROWEJ....57 7 URZĄDZENIA OPCJONALNE I MATERIAŁY URZĄDZENIA OPCJONALNE........................ 58 AUTOMATYCZNY PODAJNIK ORYGINAŁÓW ......58 PRZECHOWYWANIE MATERIAŁÓW EKSPLOATACYJNYCH .................................. 59 PRAWIDŁOWE PRZECHOWYWANIE.............59 8 DODATEK SPECYFIKACJE .............................................. 60 LICENCJA NA OPROGRAMOWANIE............ 62 INDEKS............................................................ 64 2 OSTRZEŻENIA Użytkując urządzenie postępuj zgodnie z poniższymi uwagami. OSTRZEŻENIA DOTYCZĄCE UŻYTKOWANIA Ostrożnie: • Obszar utrwalacza jest gorący. Podczas usuwania zacięcia papieru należy zachować szczególną ostrożność. • Nie należy spoglądać bezpośrednio na źródło światła. Może to spowodować uszkodzenie wzroku. Uwaga: • Nie włączaj i nie wyłączaj nagle urządzenia. Po wyłączeniu odczekaj 10 do 15 sekund zanim włączysz ponownie. • Przed wymianą materiałów eksploatacyjnych urządzenie musi zostać wyłączone. • Urządzenie ustaw na poziomej stabilnej powierzchni. • Nie instalować w miejscach wilgotnych lub zapylonych. • Gdy urządzenie nie będzie używane przez dłuższy okres czasu np. w czasie wakacji, powinno być ono wyłączone, a przewód zasilający wyjęty z gniazdka. • Przed przenoszeniem urządzenia w inne miejsce upewnij się, że jest ono wyłączone a przewód zasilający wyjęty z gniazdka. • Nie przykrywaj niczym kopiarki, jeśli jest włączona, ponieważ może to spowodować jej nadmierne rozgrzanie i uszkodzenie. • Dokonywanie regulacji i ustawień a także wykonywanie czynności innych niż opisane w niniejszej instrukcji może spowodować wystawienie na działanie szkodliwego promieniowania lasera. • Urządzenie należy podłączyć do gniazdka znajdującego się w pobliżu, w łatwo dostępnym miejscu. MIEJSCE INSTALACJI Niewłaściwa instalacja może spowodować uszkodzenie urządzenia. Zwróć uwagę na następujące aspekty w czasie początkowej instalacji oraz zawsze gdy urządzenie jest przenoszone w inne miejsce. Jeśli kopiarka jest przenoszona z miejsca zimnego do ciepłego, wewnątrz kopiarki może dojść do kondensacji pary wodnej. Korzystanie z urządzenia w takiej sytuacji może spowodować uzyskanie nieostrych kopii i zakłócenia w pracy. Dlatego urządzenie należy ustawić w pomieszczeniu o temperaturze pokojowej i odczekać 2 godziny. Uwaga Urządzenie nie powinno być instalowane w miejscach: • mokrych, wilgotnych lub bardzo zapylonych • zbyt nasłonecznionych • źle wentylo- wanych • narażonych na częste zmiany temperatury lub wilgotności (np. w pobliżu klimatyzatora lub kaloryfera). 3 [ Pobierz całość w formacie PDF ] |
Podobne
|