, AMRITA GITA-Hatha Yoga , Joga 

AMRITA GITA-Hatha Yoga

AMRITA GITA-Hatha Yoga , Joga
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
AMRITA GITAHatha Yoga - cz. IHatha oznacza ka�d� praktyk� kt�ra prowadzi jednostk� do osi�gania trwa�ego celu . �Ha� ; i �tha� , znaczy zjednoczenie s�o�ca i ksi�yca , po��czenie prany i apany vayu .Hatha Yoga obejmuje cia�o i pran� . Pomaga w kontroli cia�a i prany , przez asany i pranayam� .Hatha Yoga sama w sobie nie jest celem . Medytacja pomaga osi�ga� stan samadhi lub inaczej nazywany super �wiadomy .�wiczenia Hatha Yogi dokonuj� przebudzenia Kundalini �akti kt�ra le�y drzemi�c w Muladharze Czakrze .W ciele cz�owieka jest sze�� czakr zwanych tak�e lotosami . Pierwsza czakra to Muladhara ( blisko odbytu ) , druga Svadhisthana ( jest pomi�dzy Muladhar� i Manipur� kt�ry le�y w p�pku ) . Anahata znajduje si� w sercu , Vishuddha w szyi , Ajna w przestrzeni pomi�dzy brwiami , oraz Sahasrara lub tysi�c p�atkowy lotos ( czakra ) w koronie g�owy .Sushumna wznosi si� przez wszystkie te czakry . Kundalini przep�ywaj�c przez czakry ��czy si� z Panem Siv� w Sahasrarze .Nauka asan , pranayamy , bandh , mudr oraz praktyk Krija pod kontrol� eksperta Hatha Yogi .Ida , Pingala i Sushumna s� trzema wa�nymi Nadii w ciele .Ida jest Chandra-Nadi . Ona ch�odzi cia�o . Wp�ywa przez lewe nozdrze .Pingala jest Surya-Nadi . Ona ogrzewa cia�o . Wp�ywa przez prawe nozdrze .Sushumna Nadi wp�ywa przez oba nozdrza . Pomaga w medytacji . Jest Agni-Nadi .Przez praktyk� Jogi , asan i pranajamy zdobywa si� doskona�e zdrowie . Bez dobrego zdrowia , jak mo�esz funkcjonowa� , jak osi�ga� sukces w przedsi�wzi�ciach , jak mo�esz zasiada� do medytacji? .Praktykuj zawsze wcze�nie rano na pusty �o��dek �wiczenia jogi , asany i pranajam� .B�d� wyciszony podczas jedzenia i spania . W�wczas samotnie mo�esz osi�gn�� sukces w Hatha Jodze .B�d� systematyczny w swojej praktyce . Regularno�� ma najwa�niejsze znaczenie .Wypijaj kubek mleka po zako�czeniu asan .Odczekaj p� godziny po zako�czeniu asan przed wzi�ciem k�pieli .Wykonuj asany pierwsze , poczym �wicz pranajam� .Po�wi�caj p� godziny codziennie na praktyki asan i pranajamy . Przez co otrzymasz zdrowie , rze�ko�� , wigor i witalno�� . Usuni�te zostan� wszystkie choroby .Dhauti ( czyszczenie �o��dka kawa�kiem materia�u ) , Basti ( podci�ganie wody przez odbytnice ) , Neti ( oczyszczanie nozdrzy przy pomocy nici ) , Trataka ( wpatrywanie si� w obiekt ) , Kapalabhati ( rodzaj pranajamy ) - s� praktykami Krija w Hatha Jodze .Sirshasana jest kr�lem wszystkich asan . Wzmacnia umys� , oraz centra w m�zgu i rozwija pami�� , a tak�e pomaga w Brahmaczarji .Sarvanga , Hala i Ardhamatsjendra asany uelastyczniaj� kr�gos�up . Sarvanga rozwija tarczyc� i obdarza dobrym zdrowiem . Pomaga Brahmaczarji i daje d�ugowieczno�� .Paszimottanasana redukuje t�uszcz i pomaga w trawieniu . Tak samo jak Majurasana .Bhujanga, Salabha i Dhanur asany usuwaj� zaparcia i mi�niowy reumatyzm plec�w .Odpr�enie wszystkich mi�ni przez Savasana . Wykonuj t� asan� na zako�czenie .Ud�d�aji , Sitkari , Sukha - Puraka , Surjabhedana s� innymi odmianami pranajamy . Przez wykonywanie tych Pranajam Kevala - Kumbhaka osi�ga rezultaty .Puraka jest nabieraniem oddechu ; Rechaka jest wypuszczaniem ; Kumbhaka jest wstrzymywaniem . Kumbhaka daje d�ugowieczno�� i energie .Sitali Pranajama ch�odzi cia�o i oczyszcza krew . Bhastrika ogrzewa cia�o i usuwa astm� , oraz spo�yty pokarm .Praktyka Bhandatraja Pranajama , zawiera Mula - Bandh� lub inaczej zwarcie odbytu , Jalandhara - Bhanda lub inaczej blokada podbr�dka , oraz Uddijana - Bandha , podci�gni�cie brzucha do ty�u do ko�ca wydechu .Maha - Mudra jest donios�� Mudr� . Usuwa hemoroidy , powi�kszon� �ledzion� , oraz zaparcia .Praktykuj Joga - Mudry codziennie . S� dobrym �wiczeniem dla organ�w jamy brzusznej .Karma Yoga - cz. IIPraca jest wielbieniem Boga .Karma Joga jest Jog� nieanga�owania si� w czyny , bez po��dania i oczekiwania owoc�w ich .Karma Joga usuwa zanieczyszczenia umys�u . Silnie oczyszcza serce .Karma Joga przygotowuje umys� na przyj�cie Boskiego �wiat�a , Boskiej �aski , oraz Boskiej Wiedzy .Dostrzeganie Boga w ka�dym obliczu . Utrzymywanie przez Pana wszystkich stworze� .Dzielenie si� tym co masz z innymi . S�u�enie �wi�tym i m�drcom .S�u�enie chorym . S�u�enie biednym . S�u�enie rodzicom . S�u�enie ojczy�nie . Ca�kowite s�u�enie ludzko�ci .Dok�adne analizowanie swoich wewn�trznych pobudek . Usuwanie egoistycznych motyw�w .Praca bez egoizmu . Czczenie Nimitta-Bhava. Poczuj �e jeste� narz�dziem w r�kach Pana .Wyrzekanie si� zawsze czyn�w i owoc�w swojej pracy dla Boga .Miej zr�wnowa�one postrzeganie umys�u w przyjemno�ciach i cierpieniu , zyskach i stratach , sukcesach i pora�kach .Rozwijanie pozytywnych nawyk�w . S�u�enie zawsze z Atma-Bhawa i Narayana-Bhawa .�piewanie Sitaram, Radheshyam lub Hare Rama podczas pracy . Pami�tanie o Bogu zawsze .Odrzucenia Abhimana we wszystkich postaciach . Zniszczenie Vairagya - abhimana , Seva - abhimana , Tyagi - abhimana , Kartritva - abhimana , m�czyzna - kobieta - abhimana , lekarz - s�dzia - abhimana .Nie oczekiwanie nawet podzi�kowa� lub wyraz�w uznania za swoj� prac� .Wykonywanie swojej pracy wed�ug powinno�ci , oraz obowi�zek dla czystego obowi�zku .Nigdy nie m�w : " Pomog�em tej osobie " . Czuj i my�l : " Ten cz�owiek da� mi sposobno�� do s�u�enia " .Bycie gotowym na mo�liwo�� s�u�enia . Nigdy nie potrzebuj nawet pojedynczego wsparcia .Kultywowanie uprzejmo�ci , mi�o�ci , towarzyskiej natury , wielkoduszno�ci , powszechnej natury . Zniszczenie egoizmu . Kontrola zmys��w , praktyka pow�ci�gliwo�ci , tolerancja , sympatia i mi�osierdzie . To s� warunki Karma Jogi .Znoszenie zniewag , krzywd , niemi�ych s��w , krytyk , gor�ca i zimna .Je�li jeste� lekarzem , lecz ubogich bezp�atnie . Je�eli jeste� adwokatem , bro� biednych . Je�li jeste� nauczycielem lub profesorem , dawaj darmowe lekcje ubogim . Dawanie wszystkim nieodp�atnie ksi��ek .Miej zawsze �rodki zaradcze aby pom�c osobom potrzebuj�cym .Je�li kto� cierpi z powodu ostrego b�lu , obmyj cz�� bolesn� . Poczuj �e obmywasz cia�o Pana .Nie tw�rz jakiejkolwiek r�nicy pomi�dzy us�u�n� a chwalebn� prac� .Trzymaj zawsze kilka drobnych monet w kieszeni i rozdawaj je ubogim i zniedo��nia�ym osobom .Nakarm biednego . Odziej nagiego . Pociesz zmartwionego . Usu� kawa�ki szk�a z drogi .S� trzy rodzaje Karmy : Sanchita, Prarabdha i Agami lub Kriyamana .Sanchita jest zakumulowanym zbiorem dzia�a� z poprzednich wciele� . Prarabdha jest t� cz�ci� Karmy kt�ra powsta�a w twoim obecnym �yciu . Agami jest bie��cym dzia�aniem .Sanchita jest niszczona przez Brahma - Jnane . Osi�gniesz zadowolenie z Prarabdha . Agami nie zwi��e mocno je�eli w m�drcu nie ma miejsca na dzia�anie z korzy�ci� i egoizm .Nie b�d� przywi�zany do pracy dla samego siebie . Musisz by� gotowy do dawania jej w ka�dej chwili .Tak jak posiejesz , tak zbierzesz . Prawo�� da Ci zadowolenie . Odwrotnie dostajesz cierpienie .Jeste� panem swojego przeznaczenia . Siejesz czyny , zbierasz przyzwyczajenia . Siejesz przyzwyczajenia , otrzymujesz charakter , taki jaki masz charakter taki otrzymujesz sw�j los . Sam sobie budujesz przeznaczenie . Porzu� pragnienia i zmie� sw�j spos�b my�lenia . Mo�esz posi��� swoje przeznaczenie .Pomy�l �e jeste� cz�owiekiem , a cz�owiekiem si� staniesz . Pomy�l �e jeste� Brahmanem , a Brahmanem si� staniesz . Jest to odwieczne boskie prawo .Je�li nie ma dzia�ania , je�li nie ma egoistycznych motyw�w , akcja staje si� bezczynno�ci� . Nie jeste� zwi�zany przez dzia�anie .Sastras , �wi�ci i Twoja w�asna czysto�� , oraz oczyszczone sumienie b�dzie wskazywa� Tobie co jest dobre , a co z�e . Pod��aj za tym i r�b rzeczy prawe .Egoistyczny cz�owiek samotnie my�li : " Jestem zwierzyn� " . Naprawd� to jest Guna lub Prakriti albo odczucia zrodzone przez dzia�anie . Atman jest poza dzia�aniem , Akarta, Nishkriya.Praktykuj swoj� Svadhanne , swoj� Varnashrama Dharma bezinteresownie , bez egoizmu . Zdob�dziesz oczyszczenie serca . Wiedza o Brahmanie za�wieci w Twoim sercu .Japa Yoga - cz. IIIW obecnym wieku przemys�owym , Japa Joga jest prost� drog� do osi�gni�cia boskiego spe�nienia .Japa jest powtarzaniem jakiejkolwiek mantry lub Imienia Pana z Bhava i uczuciem .Japa usuwa nieczysto�ci umys�u , niszczy grzechy i prowadzi wierz�cego przed oblicze Pana .Ka�de Imi� jest wype�nione niezliczonymi mocami , tak jak ogie� ma naturalne mo�liwo�ci spalania materia��w , tak Imi� Boga ma si�� spalania grzech�w i pragnie� .S�odszy ni� wszystkie s�odkie rzeczy , pomy�lniejszy od wszystkich dobrych spraw , czystszy ni� wszystkie czyste rzeczy , takie jest Imi� Pana .Imi� Pana jest �odzi� przez bezmiar Samsar . Jest broni� niszcz�c� my�li .Sta�e powtarzanie mantry wywo�uje wielk� duchow� moc , oraz impet i wzmocnienie duchowych Samskar i dozna� ." Mananaat Trayate iti Mantrah " : przez Manana , sta�e my�lenie lub przypominanie , kt�re jest wyzwoleniem z ko�a narodzin i �mierci , nazywamy Mantr� .Powtarzanie mantry wzmacnia wibracje . Wibracje tworz� okre�lone kszta�ty .Powtarzanie Om Namah Sivaya tworzy form� Pana Sivy w umy�le , natomiast powtarzanie Om Namo Narayanaya daje form� Pana Hari .Wspania�o�� Imienia Boga nie mo�e by� okre�lona przez rozumowanie i intelekt . Mo�e by� oczywi�cie tylko do�wiadczeniem lub urzeczywistnieniem , tylko przez po�wi�cenie , wiar� i sta�e powtarzanie .S� trzy rodzaje Japy , Manasic Japa , Upamsu Japa lub brz�czenie , i Vaikhari Japa , g�o�na i s�yszalna Japa .Mentalne powtarzanie Japy , Manasic Japa , jest silniejsze ni� g�o�na Japa .Wstawanie o 4 rano i wykonywanie Japy przez Dwie godziny . Brahmamuhurtha jest najbardziej korzystn� w Japie i medytacji .Je�eli nie mo�esz wyk�pa� si� , umyj r�ce , stopy , twarz i cia�o i zasiadaj do Japy .Podczas siedzenia nale�y zwr�ci� si� na p�noc lub po�udnie . To wzmocni dzia�anie Japy .Siadaj na Kus... [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • dodatni.htw.pl