, AMX550 4, kabel obd II ww ford itp, Dodatki i instrukcje 

AMX550 4

AMX550 4, kabel obd II ww ford itp, Dodatki i instrukcje
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Audi, Seat, Skoda, Volkswagen
4. Audi, Seat, Skoda, Volkswagen
4.1. Połączenie ze sterownikiem pojazdu
W celu nawiązania komunikacji ze sterownikiem pojazdu należy postępować według wskazówek:

Zlokalizować w pojeździe złącze diagnostyczne o wyglądzie pokazanym na
bądź
1
3
1 - GND
2 - Vbat (+12V)
3 - DATA - L
4 - DATA - K
2
4
RYS. 4-1
Widok złącza diagnostycznego (gniazdo)
stosowanego w starszych modelach samochodów
koncernu VW.
RYS. 4-2
Widok 16-pinowego złącza diagnostycznego
(gniazdo) stosowanego w nowych modelach
samochodów koncernu VW.

Podłączyć jeden koniec przewodu diagnostycznego do złącza przyrządu AMX550, drugi do
gniazda DLC badanego pojazdu.
UWAGA!!! Należy zachować kolejność podłączania: najpierw do skanera AMX550, dopiero
później do złącza diagnostycznego pojazdu.

Włączyć zapłon badanego pojazdu (nie trzeba uruchamiać silnika). Po włączeniu powinna
zaświecić się dioda umieszczona na górnej ściance skanera sygnalizująca ładowanie się
akumulatorów przyrządu (po upływie kilku sekund dioda może zgasnąć).

Włączyć przyrząd przy pomocy przycisku włączenia zasilania. Z menu należy wybrać wariant
diagnostyczny
>>VW/Audi/Seat/Skoda<<
. Powinna pojawić się wówczas lista adresów
sterowników wraz z ich opisami jak na
02. Ster. skrzyni
03. Sterownik ABS
08. Sterownik AC/ogrzew.
09. Ster. gł.elektr.(ZE)
ka II
11. Sterownik silni
12. Moduł sprzęgła
13. Ster. dystansu
4. Elektr. zawieszenia
1
TEST – więcej
Adres sterownika: 01
RYS. 4-3
Lista sterowników wraz z ich opisami. Użytkownik wpisać może również dowolny adres z zakresu 1 – 99.

Z wyświetlonej listy należy wybrać pożądany adres modułu potwierdzając klawiszem ENTER
aktualnie podświetlony numer, lub przy pomocy klawiszy numerycznych wprowadzić pełny adres
(od 1 do 99).

Po dokonaniu wyboru urządzenie automatycznie przystąpi do nawiązywania komunikacji ze
sterownikiem. Czynność ta trwać może od kilku do kilkunastu sekund, w jej trakcie na wyświetlaczu
pojawi się komunikat
4-1
VW/Audi/Seat/Skoda
01. Sterownik silnika___
biegów
    Audi, Seat, Skoda, Volkswagen
------------------------------------------
RYS. 4-4
Okno informacyjne, pojawiające się podczas nawiązywania komunikacji ze sterownikiem.

Zakończona sukcesem próba nawiązania transmisji powoduje przejście do procedury
diagnostycznej. Wyświetlone zostaje okno identyfikacji sterownika.
Lokalizacja złącza diagnostycznego jest często dość kłopotliwa, w poniższej tabeli zebrane zostały
wskazówki mogące ułatwić jego odnalezienie:
Typ złącza
lokalizacja złącza
2-stykowe
16-stykowe
modele sprzed roku
1995
x
pod klapą silnika w skrzynce na bezpieczniki
VW Corrado (do 92’)
x
na prawo od kierownicy, we wnęce na nogi
VW Corrado (od 93’)
x
VW Golf 3
x
pod plastikową pokrywą, na prawo od popielniczki
VW Golf 4
x
pod plastikową pokrywą, nad popielniczką w centralnej
konsoli
VW Polo
x
x
strona kierowcy, wnęka na nogi, pod przełącznikiem
świateł
VW Passat (do 93/94)
x
na prawo od kierownicy, pod plastikową pokrywą
VW Passat (1996)
x
deska rozdzielcza, pod plastikową pokrywą, za
przełącznikiem wycieraczek
VW Passat (od 97)
x
pod gumową pokrywą obok dźwigni hamulca ręcznego
VW T4
x
pod plastikową pokrywą, na lewo od radia
VW Beetle
x
obok dźwigni otwarcia bagażnika
VW Sharan
x
pod popielniczką
Audi A3
x
konsola centralna, poniżej wnęki na drobiazgi
Audi A4
x
konsola centralna, obok tylnej popielniczki
Audi A6 /80/100
x
pod klapą silnika w skrzynce na bezpieczniki
Audi A6 nowe
x
konsola centralna, obok przedniej popielniczki
Audi A8
x
konsola centralna, obok przedniej popielniczki
Audi TT
x
obok dźwigni otwarcia bagażnika, pod plastikową
pokrywą
Seat Alhambra
x
pod przednią popielniczką
Seat Arosa
x
skrzynka na bezpieczniki pod deską rozdzielczą
Seat Cordoba
x
skrzynka na bezpieczniki pod deską rozdzielczą
Seat Ibiza
x
skrzynka na bezpieczniki pod deską rozdzielczą
Seat Inca
x
skrzynka na bezpieczniki pod deską rozdzielczą
Seat Toledo
x
na lewo od tablicy rozdzielczej, za plastikową pokrywą
Skoda Fabia
x
na lewo od kierownicy, za schowkiem na drobiazgi
Skoda Felicia
x
strona pasażera pod kokpitem
Skoda Octavia
x
we wnęce pod kierownicą
Tab. 4-1
Informacje mogące pomóc w odnalezieniu złącza diagnostycznego.
4-2
-------------------------------------------
Oczekiwanie na
transmisję z ECM
Typ, model pojazdu
 Audi, Seat, Skoda, Volkswagen
RYS. 4-5
Lokalizacja złącza, Audi A6,A8
4.2. Funkcje diagnostyczne
Po nawiązaniu komunikacji ze sterownikiem pojazdu, tester automatycznie wyświetla okno identyfikacji
sterownika. Wciśnięcie dowolnego klawisza powoduje przejście do głównego menu, z którego wybrać
można pożądaną funkcję diagnostyczną. Wyboru dokonuje się poprzez wpisanie numeru procedury,
bądź zaznaczenie odpowiedniej pozycji oraz potwierdzone klawiszem ENTER. Urządzenie AMX550
realizuje wszystkie procedury diagnostyczne znane z testerów VAG1552, ich skrócony opis
przedstawiony został w
Nr procedury Nazwa
Skrócony opis
01
Identyfikacja sterownika
Funkcja umożliwia odczyt między innymi:
-numeru sterownika
-kodu programu sterującego (SC)*
-kodu zakładu naprawczego (WSC)*
-numeru identyfikacyjnego (VIN)*
02
Kody usterek
Tester odczytuje kody błędów z pamięci błędów sterownika
i wyświetla je wraz z ich opisami w języku polskim**
03
Test
elementów
Funkcja umożliwia przeprowadzenie testów elementów
wykonawczych przez ich wysterowanie według procedur
określonych przez producenta.
wykonawczych
04
Nastawy podstawowe
Funkcja służy do kalibracji, dopasowania elementów
sterowanych przez dany moduł.
05
Kasowanie kodów usterek Kasowanie pamięci błędów sterownika.
06
Koniec diagnostyki
Koniec sesji diagnostycznej.
07
Kodowanie sterownika
Funkcja umożliwia zmianę kodu programu sterownika
pojazdu (SC), jak również zmianę kodu zakładu
naprawczego (WSC).
08
Parametry bieżące
Odczyt parametrów bieżących, przekazywanych przez
sterownik. Opisy poszczególnych parametrów dostępne są
w języku polskim.**
09
Odczyt pojedynczy
Odczyt parametru z wybranego kanału.
10
Adaptacja
Funkcja
umożliwia
modyfikowanie
parametrów
przekazywanych w poszczególnych kanałach.
11
Logowanie
Modyfikowanie niektórych parametrów przez funkcję
Adaptacja
możliwe jest tylko po poprawnym zalogowaniu
się.
15
Kody gotowości
Wyniki testów procedur monitorujących stan wybranych
podzespołów.
*
Tab. 4-2
Zestawienie dostępnych funkcji diagnostycznych
* jeżeli sterownik zwraca dane parametry
** dostępna jest również niemiecka lub angielska wersja językowa
4-3
  Audi, Seat, Skoda, Volkswagen
1/2
01. Ident.sterownika____
02. Kodu usterek
03. Test elementów wyk.
04. Nastawy podstawowe
05. Kasowanie usterek
06. Zako•czenie diag.
07. Kodowanie sterownika
08. Parametry bie••ce
09. Odczyt pojedynczy
TEST - wi•cej
-------------------------------------------
Wybierz funkcję: 01
--
2/2
10. Adaptacja ____
11. Logowanie
15. Kody gotowo•ci
20. Status
TEST - wi•cej
-------------------------------------------
Wybierz funkcję: 10
--
RYS. 4-6
Wygląd okien głównego menu
4.3. Identyfikacji sterownika ( funkcja 01)
W oknie tym prezentowane są informacje dotyczące sterownika z którym nawiązano połączenie. Jeżeli są
dostępne, wyświetlone zostają również: numer kodowy modułu (SC) , numer zakładu naprawczego
(WSC) oraz numer identyfikacyjny pojazdu (VIN).
Identyfikacja sterownika
-------------------------------------------
06A906019
SIMOS 2P
7016
AN
numer identyfikacyjny
pojazdu (VIN)
VWZZZ1JZ2W325989
W
Kod programu : 04000
od zak.napraw.: 35110
K
------------------------------------------
RYS. 4-7
Przykładowa postać okna identyfikacji
4.4. Odczyt kodów usterek (funkcja 02)
Funkcja ta umożliwia odczytanie kodów usterek zapamiętanych w pamięci sterownika.
Rozróżniane są dwa rodzaje błędów: błędy tymczasowe (sporadyczne) oraz stałe (statyczne). W chwili
pierwszego rozpoznania danego błędu jest on kwalifikowany jako błąd sporadyczny. Uruchamiany
zostaje wówczas algorytm, którego zadaniem jest oszacowanie, czy wystąpienie usterki spowodowane
było trwałym uszkodzeniem elementu, czy była to tylko chwilowa ”niedyspozycja”. Wynikiem działania
algorytmu może być przemianowanie usterki sporadycznej na statyczną, a więc trwale istniejącą.
Jeżeli odczytany kod usterki posiadać będzie status błędu sporadycznego, to na wyświetlaczu obok jego
kodu pojawi się litera
S
.
Na dole ekranu wyświetlany jest słowny opis usterki (jego źródła i typu). Skaner AMX550 posiada
wbudowaną bazę danych opisów ponad 3200 kodów usterek. Przedstawione mogą być one w trzech
językach (polskim, niemieckim lub angielskim) w zależności od ustawień konfiguracyjnych.
4-4
VW/Audi/Seat/Skoda
---------------------------------
VW/Audi/Seat/Skoda
--------------------------------
 Audi, Seat, Skoda, Volkswagen
Liczba możliwych do odczytania kodów usterek systematycznie wzrasta wraz z pojawieniem się na rynku
nowych lub zmodernizowanych silników, skrzyń biegów itp. Firma Automex SA systematycznie uzupełnia
bazę danych opisów kodów usterek. Zdarzyć się jednak może, że wyświetlony kod pozostanie bez
odpowiedniego opisu. Prosimy wówczas o dostarczenia nam informacji o modelu, roczniku, numerze
sterownika pojazdu oraz kodzie usterki. Dane te pomogą i przyspieszą prace przy aktualizacji bazy
danych.
litera S oznacza, błąd
sporadyczny
------------------------------------------
Miernik masowego
przepływu powietrza
(G246)● Sygnał poza
tolerancją
RYS. 4-8
Przykładowe okno odczytu kodów usterek
4.5. Test elementów wykonawczych (funkcja 03)
Funkcja ta pozwala testować poprawność działania niektórych elementów wykonawczych samochodu
(przekaźniki, kontrolki, itp.).
TEST ELEMENTóW WYKONAW.
-------------------------------------------
Test nr: 2
ENTER - testuj
------------------------------------------
RYS. 4-9
Okno testów elementów wykonawczych
Testy wykonywane są pojedynczo. Każdorazowo po naciśnięciu przycisku ENTER wysyłane jest do
sterownika polecenie wykonania kolejnego testu. Na wyświetlaczu pojawić powinien się opis aktualnie
badanego podzespołu wraz z jego kodem oraz indeksem próby.
Określenie poprawności działania badanego urządzenia jest zadaniem diagnosty, który powinien określić
stan wzrokowo lub słuchowo.
Po wykonaniu lub przerwaniu procedury diagnostycznej, sterownik często nie pozwala jej powtórzyć.
Jeżeli jednak zajdzie potrzeba ponowienia testu, należy rozłączyć się ze sterownikiem, wyłączyć zapłon i
po upływie kilku sekund połączyć ponownie.
Cechą niektórych sterowników jest cykliczne przeprowadzanie testów poszczególnych elementów
wykonawczych. Oznacza to, że po wykonaniu ostatniego testu procedura automatycznie przechodzi do
ponownego wykonania pierwszego z nich. W takim przypadku urządzenie nigdy nie poinformuje o
zakończeniu procedury diagnostycznej, wówczas jedynym wyjściem jest wciśnięcie klawisza ESC.
4-5
-S01288.35
_
Błędy zarejestr.
-------------------------------------------
_
- 01685.16_
00967:
Kierunkowskaz lewy
  [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • dodatni.htw.pl