,
AMX550 4AMX550 4, kabel obd II ww ford itp, Dodatki i instrukcje
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Audi, Seat, Skoda, Volkswagen 4. Audi, Seat, Skoda, Volkswagen 4.1. Połączenie ze sterownikiem pojazdu W celu nawiązania komunikacji ze sterownikiem pojazdu należy postępować według wskazówek: • Zlokalizować w pojeździe złącze diagnostyczne o wyglądzie pokazanym na bądź 1 3 1 - GND 2 - Vbat (+12V) 3 - DATA - L 4 - DATA - K 2 4 RYS. 4-1 Widok złącza diagnostycznego (gniazdo) stosowanego w starszych modelach samochodów koncernu VW. RYS. 4-2 Widok 16-pinowego złącza diagnostycznego (gniazdo) stosowanego w nowych modelach samochodów koncernu VW. • Podłączyć jeden koniec przewodu diagnostycznego do złącza przyrządu AMX550, drugi do gniazda DLC badanego pojazdu. UWAGA!!! Należy zachować kolejność podłączania: najpierw do skanera AMX550, dopiero później do złącza diagnostycznego pojazdu. • Włączyć zapłon badanego pojazdu (nie trzeba uruchamiać silnika). Po włączeniu powinna zaświecić się dioda umieszczona na górnej ściance skanera sygnalizująca ładowanie się akumulatorów przyrządu (po upływie kilku sekund dioda może zgasnąć). • Włączyć przyrząd przy pomocy przycisku włączenia zasilania. Z menu należy wybrać wariant diagnostyczny >>VW/Audi/Seat/Skoda<< . Powinna pojawić się wówczas lista adresów sterowników wraz z ich opisami jak na 02. Ster. skrzyni 03. Sterownik ABS 08. Sterownik AC/ogrzew. 09. Ster. gł.elektr.(ZE) ka II 11. Sterownik silni 12. Moduł sprzęgła 13. Ster. dystansu 4. Elektr. zawieszenia 1 TEST – więcej Adres sterownika: 01 RYS. 4-3 Lista sterowników wraz z ich opisami. Użytkownik wpisać może również dowolny adres z zakresu 1 – 99. • Z wyświetlonej listy należy wybrać pożądany adres modułu potwierdzając klawiszem ENTER aktualnie podświetlony numer, lub przy pomocy klawiszy numerycznych wprowadzić pełny adres (od 1 do 99). • Po dokonaniu wyboru urządzenie automatycznie przystąpi do nawiązywania komunikacji ze sterownikiem. Czynność ta trwać może od kilku do kilkunastu sekund, w jej trakcie na wyświetlaczu pojawi się komunikat 4-1 VW/Audi/Seat/Skoda 01. Sterownik silnika___ biegów Audi, Seat, Skoda, Volkswagen ------------------------------------------ RYS. 4-4 Okno informacyjne, pojawiające się podczas nawiązywania komunikacji ze sterownikiem. • Zakończona sukcesem próba nawiązania transmisji powoduje przejście do procedury diagnostycznej. Wyświetlone zostaje okno identyfikacji sterownika. Lokalizacja złącza diagnostycznego jest często dość kłopotliwa, w poniższej tabeli zebrane zostały wskazówki mogące ułatwić jego odnalezienie: Typ złącza lokalizacja złącza 2-stykowe 16-stykowe modele sprzed roku 1995 x pod klapą silnika w skrzynce na bezpieczniki VW Corrado (do 92’) x na prawo od kierownicy, we wnęce na nogi VW Corrado (od 93’) x VW Golf 3 x pod plastikową pokrywą, na prawo od popielniczki VW Golf 4 x pod plastikową pokrywą, nad popielniczką w centralnej konsoli VW Polo x x strona kierowcy, wnęka na nogi, pod przełącznikiem świateł VW Passat (do 93/94) x na prawo od kierownicy, pod plastikową pokrywą VW Passat (1996) x deska rozdzielcza, pod plastikową pokrywą, za przełącznikiem wycieraczek VW Passat (od 97) x pod gumową pokrywą obok dźwigni hamulca ręcznego VW T4 x pod plastikową pokrywą, na lewo od radia VW Beetle x obok dźwigni otwarcia bagażnika VW Sharan x pod popielniczką Audi A3 x konsola centralna, poniżej wnęki na drobiazgi Audi A4 x konsola centralna, obok tylnej popielniczki Audi A6 /80/100 x pod klapą silnika w skrzynce na bezpieczniki Audi A6 nowe x konsola centralna, obok przedniej popielniczki Audi A8 x konsola centralna, obok przedniej popielniczki Audi TT x obok dźwigni otwarcia bagażnika, pod plastikową pokrywą Seat Alhambra x pod przednią popielniczką Seat Arosa x skrzynka na bezpieczniki pod deską rozdzielczą Seat Cordoba x skrzynka na bezpieczniki pod deską rozdzielczą Seat Ibiza x skrzynka na bezpieczniki pod deską rozdzielczą Seat Inca x skrzynka na bezpieczniki pod deską rozdzielczą Seat Toledo x na lewo od tablicy rozdzielczej, za plastikową pokrywą Skoda Fabia x na lewo od kierownicy, za schowkiem na drobiazgi Skoda Felicia x strona pasażera pod kokpitem Skoda Octavia x we wnęce pod kierownicą Tab. 4-1 Informacje mogące pomóc w odnalezieniu złącza diagnostycznego. 4-2 ------------------------------------------- Oczekiwanie na transmisję z ECM Typ, model pojazdu Audi, Seat, Skoda, Volkswagen RYS. 4-5 Lokalizacja złącza, Audi A6,A8 4.2. Funkcje diagnostyczne Po nawiązaniu komunikacji ze sterownikiem pojazdu, tester automatycznie wyświetla okno identyfikacji sterownika. Wciśnięcie dowolnego klawisza powoduje przejście do głównego menu, z którego wybrać można pożądaną funkcję diagnostyczną. Wyboru dokonuje się poprzez wpisanie numeru procedury, bądź zaznaczenie odpowiedniej pozycji oraz potwierdzone klawiszem ENTER. Urządzenie AMX550 realizuje wszystkie procedury diagnostyczne znane z testerów VAG1552, ich skrócony opis przedstawiony został w Nr procedury Nazwa Skrócony opis 01 Identyfikacja sterownika Funkcja umożliwia odczyt między innymi: -numeru sterownika -kodu programu sterującego (SC)* -kodu zakładu naprawczego (WSC)* -numeru identyfikacyjnego (VIN)* 02 Kody usterek Tester odczytuje kody błędów z pamięci błędów sterownika i wyświetla je wraz z ich opisami w języku polskim** 03 Test elementów Funkcja umożliwia przeprowadzenie testów elementów wykonawczych przez ich wysterowanie według procedur określonych przez producenta. wykonawczych 04 Nastawy podstawowe Funkcja służy do kalibracji, dopasowania elementów sterowanych przez dany moduł. 05 Kasowanie kodów usterek Kasowanie pamięci błędów sterownika. 06 Koniec diagnostyki Koniec sesji diagnostycznej. 07 Kodowanie sterownika Funkcja umożliwia zmianę kodu programu sterownika pojazdu (SC), jak również zmianę kodu zakładu naprawczego (WSC). 08 Parametry bieżące Odczyt parametrów bieżących, przekazywanych przez sterownik. Opisy poszczególnych parametrów dostępne są w języku polskim.** 09 Odczyt pojedynczy Odczyt parametru z wybranego kanału. 10 Adaptacja Funkcja umożliwia modyfikowanie parametrów przekazywanych w poszczególnych kanałach. 11 Logowanie Modyfikowanie niektórych parametrów przez funkcję Adaptacja możliwe jest tylko po poprawnym zalogowaniu się. 15 Kody gotowości Wyniki testów procedur monitorujących stan wybranych podzespołów. * Tab. 4-2 Zestawienie dostępnych funkcji diagnostycznych * jeżeli sterownik zwraca dane parametry ** dostępna jest również niemiecka lub angielska wersja językowa 4-3 Audi, Seat, Skoda, Volkswagen 1/2 01. Ident.sterownika____ 02. Kodu usterek 03. Test elementów wyk. 04. Nastawy podstawowe 05. Kasowanie usterek 06. Zako•czenie diag. 07. Kodowanie sterownika 08. Parametry bie••ce 09. Odczyt pojedynczy TEST - wi•cej ------------------------------------------- Wybierz funkcję: 01 -- 2/2 10. Adaptacja ____ 11. Logowanie 15. Kody gotowo•ci 20. Status TEST - wi•cej ------------------------------------------- Wybierz funkcję: 10 -- RYS. 4-6 Wygląd okien głównego menu 4.3. Identyfikacji sterownika ( funkcja 01) W oknie tym prezentowane są informacje dotyczące sterownika z którym nawiązano połączenie. Jeżeli są dostępne, wyświetlone zostają również: numer kodowy modułu (SC) , numer zakładu naprawczego (WSC) oraz numer identyfikacyjny pojazdu (VIN). Identyfikacja sterownika ------------------------------------------- 06A906019 SIMOS 2P 7016 AN numer identyfikacyjny pojazdu (VIN) VWZZZ1JZ2W325989 W Kod programu : 04000 od zak.napraw.: 35110 K ------------------------------------------ RYS. 4-7 Przykładowa postać okna identyfikacji 4.4. Odczyt kodów usterek (funkcja 02) Funkcja ta umożliwia odczytanie kodów usterek zapamiętanych w pamięci sterownika. Rozróżniane są dwa rodzaje błędów: błędy tymczasowe (sporadyczne) oraz stałe (statyczne). W chwili pierwszego rozpoznania danego błędu jest on kwalifikowany jako błąd sporadyczny. Uruchamiany zostaje wówczas algorytm, którego zadaniem jest oszacowanie, czy wystąpienie usterki spowodowane było trwałym uszkodzeniem elementu, czy była to tylko chwilowa ”niedyspozycja”. Wynikiem działania algorytmu może być przemianowanie usterki sporadycznej na statyczną, a więc trwale istniejącą. Jeżeli odczytany kod usterki posiadać będzie status błędu sporadycznego, to na wyświetlaczu obok jego kodu pojawi się litera S . Na dole ekranu wyświetlany jest słowny opis usterki (jego źródła i typu). Skaner AMX550 posiada wbudowaną bazę danych opisów ponad 3200 kodów usterek. Przedstawione mogą być one w trzech językach (polskim, niemieckim lub angielskim) w zależności od ustawień konfiguracyjnych. 4-4 VW/Audi/Seat/Skoda --------------------------------- VW/Audi/Seat/Skoda -------------------------------- Audi, Seat, Skoda, Volkswagen Liczba możliwych do odczytania kodów usterek systematycznie wzrasta wraz z pojawieniem się na rynku nowych lub zmodernizowanych silników, skrzyń biegów itp. Firma Automex SA systematycznie uzupełnia bazę danych opisów kodów usterek. Zdarzyć się jednak może, że wyświetlony kod pozostanie bez odpowiedniego opisu. Prosimy wówczas o dostarczenia nam informacji o modelu, roczniku, numerze sterownika pojazdu oraz kodzie usterki. Dane te pomogą i przyspieszą prace przy aktualizacji bazy danych. litera S oznacza, błąd sporadyczny ------------------------------------------ Miernik masowego przepływu powietrza (G246)● Sygnał poza tolerancją RYS. 4-8 Przykładowe okno odczytu kodów usterek 4.5. Test elementów wykonawczych (funkcja 03) Funkcja ta pozwala testować poprawność działania niektórych elementów wykonawczych samochodu (przekaźniki, kontrolki, itp.). TEST ELEMENTóW WYKONAW. ------------------------------------------- Test nr: 2 ENTER - testuj ------------------------------------------ RYS. 4-9 Okno testów elementów wykonawczych Testy wykonywane są pojedynczo. Każdorazowo po naciśnięciu przycisku ENTER wysyłane jest do sterownika polecenie wykonania kolejnego testu. Na wyświetlaczu pojawić powinien się opis aktualnie badanego podzespołu wraz z jego kodem oraz indeksem próby. Określenie poprawności działania badanego urządzenia jest zadaniem diagnosty, który powinien określić stan wzrokowo lub słuchowo. Po wykonaniu lub przerwaniu procedury diagnostycznej, sterownik często nie pozwala jej powtórzyć. Jeżeli jednak zajdzie potrzeba ponowienia testu, należy rozłączyć się ze sterownikiem, wyłączyć zapłon i po upływie kilku sekund połączyć ponownie. Cechą niektórych sterowników jest cykliczne przeprowadzanie testów poszczególnych elementów wykonawczych. Oznacza to, że po wykonaniu ostatniego testu procedura automatycznie przechodzi do ponownego wykonania pierwszego z nich. W takim przypadku urządzenie nigdy nie poinformuje o zakończeniu procedury diagnostycznej, wówczas jedynym wyjściem jest wciśnięcie klawisza ESC. 4-5 -S01288.35 _ Błędy zarejestr. ------------------------------------------- _ - 01685.16_ 00967: Kierunkowskaz lewy [ Pobierz całość w formacie PDF ] |
Podobne
|