, AO instrukcja(1), ortograffiti-kurs, 5 Wczesna diagnoza specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu 

AO instrukcja(1)

AO instrukcja(1), ortograffiti-kurs, 5 Wczesna diagnoza specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
INSTRUKCJA DO PROJEKTU BADAWCZEGO
Wartość diagnostyczna badań przesiewowych
za pomocą Kwestionariuszy rozpoznawania specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu
opracowanych przez prof. Martę Bogdanowicz
Projekt badawczy jest realizowany przez:
prof. zw. dr hab. Martę Bogdanowicz i dra Karola Karasiewicza
Uniwersytet Gdański
Instytut Psychologii
ul. Bażyńskiego 4, 80-952 Gdańsk
Celem projektu jest oszacowanie parametrów psychometrycznych (tutaj trafność, rzetelność, błąd
pomiaru) oraz oszacowanie norm dla interpretacji uzyskanego wyniku. Badanie to kończy proces
standaryzacji i normalizacji kwestionariuszy.
Etap I.
Badanie Kwestionariuszem rozpoznawania specyicznych trudności w czytaniu i pisaniu
– dla klasy I, II lub III
Badanie należy przeprowadzić zgodnie z instrukcją zamieszczoną przy każdym kwestionariuszu, a uzy-
skane wyniki wprowadzić do formularza elektronicznego.
Wypełnianie formularza elektronicznego
1. Wybierz formularz dla właściwej klasy (I, II lub III). Wprowadź wyniki wszystkich uczniów objętych
badaniem, nawet tych, którzy po zsumowaniu uzyskali ocenę dobrą.
2. Jeden formularz elektroniczny służy do wprowadzenia wyników jednego ucznia, zatem wypełnij tyle
oddzielnych formularzy, ile przebadanych uczniów.
3. Po wypełnieniu danego formularza kliknij „Wyślij”. Na nowym ekranie pojawi się podsumowanie wy-
ników danego ucznia. Jeśli do wpisania pozostały wyniki kolejnych uczniów, kliknij „Następny formu-
larz” i postępuj jak wyżej. Po wpisaniu wyników wszystkich uczniów kliknij „Zakończ”.
WAŻNE. Podczas wypełniania formularzy elektronicznych nie pomiń żadnego ucznia, ani nie wpro-
wadź wyników dwukrotnie. System nie umożliwia wglądu we wprowadzone dane, zatem prosimy
o szczególną uwagę.
4. Zbierane dane mają charakter anonimowy. Zamiast imienia i nazwiska ucznia wpisz jego kod. Kod
najłatwiej utworzyć, wykorzystując numer danego ucznia z dziennika w połączeniu z nazwą klasy,
na przykład 3/IA.
Etap II.
Badanie Skalą Ryzyka Dysleksji (SRD lub SRD-6)
Badanie SRD przeprowadzamy po badaniu kwestionariuszem – najlepiej tydzień później. Wyniki wpro-
wadzamy do właściwego formularza elektronicznego (SRD lub SRD-6). Obowiązują te same zasady
wpisywania wyników, jak w przypadku kwestionariuszy. Jedyna różnica polega na tym, że wprowadze-
nie wyników nie kończy się uzyskaniem podsumowania dla danego ucznia. Chętni mogą samodzielnie
zliczyć wyniki i ocenić poziom ryzyka dysleksji u danego ucznia według dostępnego klucza.
Dziękujemy za udział w badaniu
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • dodatni.htw.pl