,
APG-20 - VW Passat B6APG-20 - VW Passat B6, Auto Po Gwarancji 2010-2014
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->KATALOGwww.autobeztajemnic.plISSN 1644-8812NR 20HISTORIA MODELU, DANE EKSPLOATACYJNE, ROZWIĄZANIA TECHNICZNE, CZĘŚCI ZAMIENNEVW PASSAT B6ROK 2013WYDANIE BEZPŁATNE01 - UFI logocolore istituzionale®WEWNĄTRZ ZNAJDZIECIENUMERY REFERENCYJNENAJPOPULARNIEJSZYCHCZĘŚCI!DYSTRYBUCJA:Katalog Auto Po Gwarancjijest dostępny w sieciach:AD POLSKA, GROUP AUTO UNION POLSKA,HANDLOPEx, INTERCARS, INTER-TEAM,MOTO-PROFIL I POLCAR.Od Wydawcy:Volkswagen Passat to wyjątkowokontrowersyjny model. Wszystko dlatego,jego poprzednicy ustawili poprzeczkę wysoko,a jemu - przynajmniej na początku zdarzyłosię kilka wpadek. Ale w kilku kategoriachwciąż prezentuje najwyższy poziom.Zresztą - przeczytajcie sami.KATALOGU AUTO PO GWARANCJIwww2.moto-profil.plOd 1993 roku specjalizuje się w imporcie i dystrybucji samocho-dowych części zamiennych. Jako jedyna firma dystrybucyjna wPolsce nie zaopatruje bezpośrednio warsztatów samochodowych,a dociera do nich jedynie poprzez sieć swoich partnerów handlo-wych, czyli sklepów i hurtowni na terenie całego kraju. W oferciefirmy można znaleźć także: wyposażenie warsztatowe, rozwiązaniainformatyczne oraz szkolenia dla mechaników. Sieć: 850 partne-rów handlowych.www.polcar.com.plPolcar obecny jest na rynku części samochodowych już od 1986roku. Dziś jest jedną z największych firm europejskich w segmen-cie części nadwoziowych.Posiada największy w Polsce magazyn o unikalnych rozwiązaniachprzeznaczony m.in. do dystrybucji części nadwozia o łącznej po-wierzchni składowania 61 000 m2.Wyślij opis typowych usterek dowolnejwersji samochodu markiOPEL VECTRA C(zrób to mailem,na adres autopogwarancji@wp.pl).W TYTULE MAILANAPISZ SŁOWO „KONKURS”!W mailu podaj swoje dane adresowe(kod, miasto, ulica,)oraz numer telefonu komórkowego.2NAJCIEKAWSZY I NAJBARdZIEJWYCZERPUJĄCY OPIS NAgRODZIMYRAdIEM CB MIdLANd ALAN 102.Maile można nadsyłać do 15.01.2014 r.3Zdjęcie orientacyjne, nagroda może się minimalnieróżnić ze względu na modyfikację modelu.SAMOCHÓDOŚWIETLENIEFILTRYZAWIESZENIEAMORTYZATORYHAMULCESPRZĘGŁAŁOŻYSKAOLEJEZAPŁONKLIMATYZACJAWYDECHGŁOWICETECH-MIXMożna go także czytać na stronie:www.autobeztajemnic.plwww.adpolska.plAD Polska działa na krajowym rynku od października 2000 roku,skupiając obecnie trzy regionalne hurtownie partnerskie, 40 lokal-nych filii sprzedaży, ok. 150 placówek AD Serwis oraz 260 warsz-tatów Auto Primo.www.groupautounionpolska.plGroupauto Polska obecnie zrzesza 11 firm, powstała w 1999 r. jakoplatforma wspólnych zakupów i polityki marketingowej dla niezależ-nych dystrybutorów części samochodowych, zorientowanych naobsługiwanie rynków lokalnych, i jako taka stała się oficjalnym, pol-skim członkiem Groupauto International. Groupauto Polska realizujemiędzynarodową koncepcję sieci warsztatowej EuroGarage pod na-zwą EuroWarsztat. Aktualnie do sieci przynależy ponad 4000 warsz-tatów na terenie Europy, w tym przeszło 90 serwisów w Polsce.www.handlopex.plHandlopex S.A. to firma zajmująca się dystrybucją opon i ogumie-nia. Działa w branży od 1992 roku, przez cały ten okres dynamicznierozwija się, poszerza swoją ofertę i podnosi jakość usług. Obecnieposiada ogólnopolską sieć obejmującą 16 oddziałów oraz ponad100 skupionych wokół nich firm dystrybucyjnych.Handlopex gwarantuje wszystkie dostępne rodzaje opon, zapewniadostępność dużych partii towaru, fachowe wsparcie i doradztwo,szybką oraz terminową dostawę a także możliwość negocjacji cen.www.intercars.com.plInter Cars SA to największy dystrybutor części zamiennych dosamochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych w EuropieŚrodkowo - Wschodniej. Posiada obecnie 147 filii w kraju oraz93 oddziały w Europie. W ofercie Spółki znajduje się ponad milionróżnych części zamiennych do samochodów osobowych, ciężaro-wych, motocykli.Inter Cars SA jest wyłącznym dystrybutorem w Polsce olejów markiComma, znanych i cenionych w całej Europie, dzięki najnowocze-śniejszym technologiom, bazom produktowym oraz najlepszymdodatkom uszlachetniającym.www.inter-team.com.plPosiadająca 40-letnią tradycję firma Inter-Team Sp. z o.o. jestjednym z czołowych ogólnopolskich dystrybutorów części za-miennych do samochodów osobowych i ciężarowych. Ofertafirmy obejmuje wyroby renomowanych producentów krajowychi zagranicznych. Szeroki asortyment pozwala wszystkim klientomdokonać wyboru pomiędzy częściami oryginalnymi a tańszymizamiennikami. W ofercie firmy znajdują się także narzędzia i wypo-sażenie warsztatów. Inter-Team Sp. z o.o. zatrudnia obecnie ponad800 pracowników w 49 oddziałach na terenie całego kraju.Inter-Team Sp. z o.o. jest również organizatorem partnerskiej sieciO.K. SERWIS, w skład której wchodzi obecnie ponad 300 warszta-tów na terenie całej Polski.Jacek AmbrozikAuto po gwarancji:Prezentacja modeluW numerze m.in:Volkswagen Passat B64-910-1112-1314-1516-1718-1920-2122-2324-25®Jak rozkodować VINOświetlenieFiltryZawieszenieAmortyzatoryHamulceUkł. napędowy, sprzęgłoŁożyskaOlejeUkład zapłonowyKlimatyzacjaUkłady wydechoweAMCMix techniczny26-2728-2930-3132-3334-3536-41KonKursVW PASSAT B6PREZENTACJASAMOCHÓDOŚWIETLENIEFILTRYZAWIESZENIEAMORTYZATORYHAMULCESPRZĘGŁAŁOŻYSKAOLEJEZAPŁONKLIMATYZACJAWYDECHGŁOWICETECH-MIXod 21 tys. złCena:VW PASSAT B6 W SKRÓCIE:Lata produkcjiSilniki benzynoweDiesleMoce2005-20111.4-3.61.6-2.0102-300 KMOkiem mechanikaAwaryjność Passata B6zależy od wersji silnikowej.Najtańsze w eksploatacjisą modele 1.9 TDI oraz1.6 8V. Nic dziwnego, że są dośćwysoko wyceniane na rynkuwtórnym.SILNIKIJaki? Taki sobie...HISTORIA MODELU: tak zmieniał się PassatKoszteksploatacji:WYSOKIVolkswagen przez wiele lat przyzwyczajałnas do tego, że produkuje ponadprzecięt-nie trwałe i niezawodne samochody. Na tlepoprzedników B6 wypada niestety słabo.Passat jest jednym z najważniej-szych modeli w gamie Volkswagenai ewolucja jego kolejnych generacjinastępuje w wyjątkowy, niespotyka-ny nigdzie indziej sposób. Co drugimodel przechodzi totalną transfor-mację, połączoną ze zmianą uło-żenia układu napędowego. B2 miałNowe nadwozie daje znacznie wię-cej miejsca dla pasażerów. Jesttakże bezpieczniejsze (5 gwiazdekw testach Euro NCAP). Auto wy-gląda zresztą jak sejf na kółkach.Szczeliny pomiędzy poszczególny-mi elementami poszycia są równei naprawdę niewielkie, a drzwi za-mykają się z przyjemnym dla ucha,typowo niemieckim plaśnięciem.Jak podaje producent tzw. sztyw-ność skrętna nadwozia jest o ponadZdecydowana większość egzempla-rzy używanych to diesle. Najbardziejpopularne wersje 2.0 TDI PD okazują sięawaryjne i drogie w eksploatacji. Znacz-nie mniej problemów sprawiają nowsze2.0 TDI CR i 1.6 TDI CR. Za bezawaryjnenależy uznać stare 1.9 TDI.Benzynowe silniki są nowoczesnei zaawansowane. Za wyjątkiem1.6 8V mają bezpośredni wtrysk benzyny.2.0 TDI PD:najgorsza możliwa wersjasilnikowa.ZAWIESZENIE PRZEDNIE1973-1981: Passat B11996: Passat B5silnik umieszczony wzdłużnie. B3i B4 – poprzecznie. B5 i B5 FL –ponownie wzdłużnie, a B6 – znówpoprzecznie. Oznacza to, że co dwiegeneracje modelu auto przechodzitotalną przebudowę. Zawsze zmianybyły przyjmowane entuzjastycznie.Niestety - do czasu B6...1980-1988: Passat B22000: Passat B5 FLWieluużytkownikówPassata B6 skarżysię na drobneproblemy z korozjąKoszteksploatacji:NISKIDESKA ROZDZIELCZA PASSATA B6Zestaw zegarów przed liftingiem.Nad wyświetlaczem napis Passat.Przednie zawieszenie to olbrzymi atutPassata B6. Producent zastosował tuukład McPherson. Wahacze są alumi-niowe, ale można w nich wymieniaćzarówno sworznie jak też silentbloki.Co ciekawe - spokrewniona SkodaSuperb II ma identyczne zawieszenie,ale wahacze wykonane ze stali.Wymienne sworznie wahaczyobniżają koszty eksploatacjina naszych drogach.ZAWIESZENIE TYLNE1988-1993: Passat B32005: Passat B6Koszteksploatacji:ŚREDNI1993-1996: Passat B42010: Passat B7 (B6 FL)Zestaw zegarów z modelu B7- zmiany są symboliczne.Zawieszenie tylne jest konstrukcjąniezależną, wielowahaczową.Układ jest mimo wszystkobardzo trwały. Na szczęście naprawyograniczają się do wymiany pojedyn-czych elementów.Co 100 tys. km.warto profilaktyczniesprawdzić zbieżność.Zawieszenie tylne ma konstrukcjęwielowahaczową, ale jest trwałe.45VW PASSAT B6PREZENTACJAWERSJE NADWOZIASedan 4dOŚWIETLENIEFILTRYpołowę większa niż u poprzednika,ale udało się zachować dotychcza-sową masę. Jest to zasługą stali onajwyższej wytrzymałości, którejudział procentowy w całej karoseriiPassata wynosi 74 proc. W strefachnarażonych na największe obciąże-nia podczas produkcji zastosowanospawanie laserowe i zgrzewaniepunktowe z klejeniem.ani seryjnej klimatyzacji ani nawetradioodtwarzacza.Passat nie ma tradycyjnego klu-czyka - z prawej strony kierownicy,zdecydowanie powyżej kolana znaj-duje się rodzaj "doku" dla nadajnikasłużącego do uruchamiania silnika.WyposażenieSamochód występuje w czterechpodstawowych wersjach wypo-Dł./szer./wys.: 477/182/181 cm, rozstaw osi: 271 cm.Pojemność bagażnika: 565 lKombi 4dSilnik 2.0 TDI PD by produkowanyw wielu wersjach istotnie różniącychsię osprzętem i pompą oleju.Ponadprzeciętnie awaryjne są tylkowybrane wersje...Niestety – cały efekt psuje fakt, żeniektóre egzemplarze rdzewieją. Ko-rozja pojawia się na bocznych po-wierzchniach drzwi. Wiele egzem-plarzy miało je wymieniane jeszczew okresie gwarancji.Układ napędowyPoprzeczna zabudowa zespołu na-pędowego pozwoliła wygospodaro-wać więcej miejsca dla pasażerów.Auto jest jednym z najbardziej prze-stronnych modeli w swojej klasie.Na uznanie zasługuje także jakośćwykończenia wnętrza. Materiały sątrwałe, przyjemne w dotyku. Niebez znaczenia jest także atrakcyjnastylizacja. Kropką nad „i” jest takżebardzo dobre wyposażenie. Niestety– chodzi o wyposażenie topowychwersji, bo te podstawowe w począt-kowym okresie produkcji nie miałysażenia: Trendline, Comfortline,Sportline oraz Highline. Oparcietylnej kanapy można składać i dzie-lić asymetrycznie, ponadto ma onopodłokietnik ze schowkiem. Seryjnydla wersji Comfortline, Sportlinei Highline jest także duży otwór zworkiem, pozwalający na przewo-żenie w bagażniku nawet czterechpar nart. Bagażnik Passata ma 565litrów pojemności.ZawieszeniePo wieloletnich przygodach z kosz-townym w serwisowaniu układemwielowahaczowym, producent po-wrócił do sprawdzonego systemuMcPherson. Trzeba jednak zazna-czyć, że nie jest to absolutnie krokwstecz. Zastosowane rozwiązania,choć znacznie prostsze konstruk-cyjnie, okazują się ultranowoczesneDł./szer./wys.: 477/182/183 cm, rozstaw osi: 271 cm.Pojemność bagażnika: 603-1730 lPassat CCDł./szer./wys.: 480/209/182 cm, rozstaw osi: 271 cm.Pojemność bagażnika: 532 lpod względem nazwijmy to "tech-nologicznym". Elementem nośnymjest rozbudowana rama pomoc-nicza ze stopów lekkich (lżejszaod tradycyjnej stalowej o ok. 4,5kg). To właśnie do niej mocowanesą wahacze jak też wspornik silni-ka. Same wahacze są wykonane zaluminium (kolejne 4,5 kg zysku),ale uwaga - przewidziano w nichwygodną możliwość wymiany za-równo silentbloków jak też samegosworznia, który jest przykręcany.Co ciekawe, oprócz wahaczy po-przecznych, również zwrotnice kółzostały wykonane z aluminium. Wobu przypadkach ciężar zmniejszo-no łącznie o 3,2 kilograma.Passat został wyposażony w nową,czterowahaczową oś tylną. Poprzed-nia generacja modelu miała prostąbelkę - praktycznie bezobsługową,ale jednak dość przestarzałą.Tu mamy już solidną porcję najno-wocześniejszej techniki. Ale my do-patrzyliśmy się jeszcze jednej zalety- całość jest skonstruowana tak,aby poszczególne elementy możnabyło relatywnie prosto, szybko i ta-nio wymieniać.Elementem nośnym jest solidna sta-lowa rama pomocnicza osadzonana czterech poduszkach gumowo- stalowych o dużej objętości, coefektywnie redukuje drgania. Każdekoło prowadzone jest za pośrednic-twem trzech wahaczy poprzecz-nych: wahacza dolnego, drążka ko-rekcji zbieżności i wahacza górnegooraz jednego wahacza podłużnego.Koła łączy lekki stabilizator rurowy.VW Passat B6: WYBRANE SILNIKI BENZYNOWE1.4 TSI139012220310,56,61.6 8V159510219012,47,71.6 FSI159811520011,47,5pojemność (cm )moc (KM)prędkość maks. (km/h)przysp. 0-100 km/h (s)zuż. paliwa (l/100 km)3SAMOCHÓDZAWIESZENIEAMORTYZATORYHAMULCESPRZĘGŁAŁOŻYSKAOLEJEZAPŁONKLIMATYZACJAWYDECHGŁOWICETECH-MIX1.8 TSI17981602208,67,92.0 FSI19841502099,98,72.0 FSI Turbo18942002357,69,0VW Passat B6: WYBRANE SILNIKI WYSOKOPRĘŻNE1.9 TDI PD18961051889,85,82.0 TDI PD19681402099,95,82.0 TDI PD19681702208,86,2pojemność (cm3)moc (KM)prędkość maks. (km/h)przysp. 0-100 km/h (s)zuż. paliwa (l/100 km)2.0 TDI CR19681402109,85,72.0 TDI CR19681702278,65,91.6 TDI CR159810519512,24,7ZDJĘCIA I OPISY NAJBARDZIEJ POPULARNYCH WERSJI:1.6 8V1.6 FSITen silnik jest stary jak świat. Ale dzięki temu okazu-je się niezniszczalny i bardzo tani w serwisowaniu.Ma żeliwny blok i 8-zaworową głowicę.1.6 FSI - to nowoczesna jednostka z bezpośrednimwtryskiem benzyny i szesnastozaworową głowicą. Madwa wałki rozrządu i łańcuch.1.8 TSI2.0 TSIProblemy dotyczą głównie silników z kodem CDAA(awarie napinacza rozrządu), Z silnikiem o oznaczeniuBZB większych kłopotów nie ma. Jednostka to kon-strukcja z bezpośrednim wtryskiem benzyny i turbodo-ładowaniem.Wolnossący benzynowy silnik 2.0 FSI do 2008 roku byłnajbardziej polecaną alternatywą dla awaryjnego diesla2.0 TDI PD - przynajmniej się nie psuł a w trasie bydość oszczędny. 2.0 TSI jest kapryśny, ale także możnago polecić.1.9 TDI PD2.0 TDI PD6Wersje Highline oraz wszystkie sportowe (także z pakietem R)mają świetnie wyprofilowane fotele.Z tyłu - niezależnie od wersji nadwozia -dużo miejsca. Na fot.: wnętrze kombi.Wersja CC przed liftingiemmiała z tyłu tylko dwa miejsca.Prosty, ośmiozaworowy silnik wysokoprężny z jed-nym wałkiem rozrządu napędzanym paskiem zęba-tym i pompowtryskiwaczami. Należy do najbardziejudanych silników na rynku. Jedyną jego wadą jestprzeciętna kultura pracy. Passaty 1.9 TDI kosztująwięcej niż Passaty 2.0 TDI PD.Ośmio lub szesnastozaworowy silnik wysokoprężnyz dwoma wałkami rozrządu napędzanymi paskiem.Zasłynął z awarii pomp oleju oraz pękających głowic.Najbardziej newralgiczne silniki mają oznaczenie :BHW,BMA,BKP,BMP,BLX,BVX,BLY,BVZ,BLR,BVY,AXX,BWA,BPY, BRE,BRF,BVG,BLB,BNA,BPJ, BPW.7VW PASSAT B6PREZENTACJAPassat R32Nie wszyscy wiedzą, że w zależno-ści od wyposażenia lub jako opcjazawieszenie może być obniżoneo 15 mm (seryjnie w PassacieSportline) lub podwyższone o 20milimetrów (zawieszenie na trudnenawierzchnie).Układ hamulcowyCiekawie rozwiązano układ hamul-cowy. Z przodu producent wyko-rzystał rozwiązania firmy ATE. Mi-nimalna średnica tarcz to 16 cali.Dzięki temu Passat z najsłabszymsilnikiem dysponuje równie dobrąwydajnością hamulców, jak mode-le mocniejsze. Tarcze hamulcowezostały wyposażone w układ osu-szający ich powierzchnie w trakciejazdy po mokrych nawierzchniach.Ponieważ podczas silnego desz-czu, gdy kierowca przez dłuższyczas nie hamował, film wodny napowierzchni tarcz może ujemniewpływać na skuteczność hamul-ców, co pięć minut klocki hamul-cowe automatycznie dotykają tarcztak by je minimalnie ogrzać i tymsamym osuszyć. Proces nie jestprzez kierowcę wyczuwalny. Po-dobne rozwiązania stosuje obec-nie także większość samochodówkonkurencji.Z tyłu Passat wykorzystuje dla od-miany kompleksowe rozwiązaniafirmy TRW. Hamulce tarczowe wy-posażone są w elektromechanicz-ny hamulec postojowy. Passat byłpierwszym modelem w tej klasiesamochodów, który został seryjniewyposażony w elektromechanicznyhamulec postojowy uruchamianyprzez naciśnięcie przycisku.Niestety – elektryczny hamulec po-mocniczy daje się kierowcom weznaki. Szwankuje m.in. jego włącz-nik – wytrzymuje ok. 100 tys. km,później nadaje się do wymiany.Układ kierowniczyPodobnie jak większość produ-kowanych obecnie modeli, Pas-sat posiada elektromechanicznewspomaganie układu kierowni-czego. Analogiczny system posia-da m.in. Touran, Golf i Golf Plus.Oprócz licznych korzyści dotyczą-cych dynamiki jazdy, elektrome-chaniczne wspomaganie układukierowniczego wpływa podobnopozytywnie na zużycie paliwa, po-nieważ elektromechanika w prze-ciwieństwie do konwencjonalnegoukładu hydraulicznego pracuje -tylko podczas skręcania kołami.Dzięki temu następuje zmniejsze-nie średniego zużycia paliwa o 0,2litra na 100 km. Ponadto "uczącysię" układ kierowniczy cechujezdolność korekcji prostolinio-wego toru jazdy. System potrafisamodzielnie rozpoznać jedno-PD 16V okazał się wyjątkowymniewypałem (szerzej o jego pro-blemach z pompą oleju piszemypod koniec magazynu w miksietechnicznym). Silniki benzynoweFSI oraz FSI Turbo mają bezpo-średni wtrysk benzyny. Ponieważoznacza to kłopoty z przeróbkamina LPG, nie cieszą się zbyt dużymzainteresowaniem na rynku wtór-nym. Wersja 1.4 TSI jest ponadtoawaryjna.Godne polecenia są dopiero wpro-wadzone po 2008 roku silniki TDI CR.Wszystkie wersje są wyposażonew filtr cząstek stałych i spełniająPassat B6 – typowe usterkikorozja nadwoziaatakuje drzwi, gówniepod uszczelkami i listwami.awarie pompowtryskiwaczyw silnikach 2.0 TDI PDawarie pom paliwa w dieslachdotyczy głównie pechowej wersji2.0 TDI PDawarie kolumn kierowniczych,układu blokowania kolumny,konieczna wymiana modułukomfortuawarie skrzyń biegów,użytkownicy narzekają, że nawetmechaniczne skrzynie wytrzymująmniej niż w poprzedniej generacji.SAMOCHÓDOŚWIETLENIEFILTRYZAWIESZENIEAMORTYZATORYHAMULCESPRZĘGŁAŁOŻYSKAOLEJEZAPŁONKLIMATYZACJAWYDECHGŁOWICETECH-MIXPassat R36 zastąpił wersję W8, która była topową odmianą Passata B5.Pod maską R36 pracuje nowysilnik V6 3,6 l FSI o mocy300 KM. Seryjnie współpracujez 6-biegową skrzynią DSG, któ-ra przenosi napęd na cztery koła.Seryjne opony mają rozmiar235/40 R18. Ten zaskakującodyskretny samochód występował3,6 V6 FSI: 300 KM,we wszystkich wersjach nadwozia.0-100 km/h: 5,6 s, Vmax: 250 km/h.Wszystkie Passaty B6 są wyposażonew elektryczny hamulec pomocniczy. Przedzakupem używanego egzemplarza wartosprawdzić włącznik – często jest zepsuty.stronne poprzeczne pochyleniedrogi i bez wiedzy kierowcy wy-równać tor jazdy skręcając koław przeciwną stronę.SilnikiNajwięcej kontrowersji budząsilniki Passata B6. Wraz z pre-zentacją tego modelu producentpostawi na nowoczesne kon-strukcje. Dwie stare sprawdzonejednostki 1.9 TDI PD oraz 1.6 8Vbyły produkowane w niewielkichilościach jako uzupełnienie ofer-ty. Wielka nowość czyli 2.0 TDIwymagania normy EU 5. Poddo-stawcą układu wtryskowego jestfirma Bosch. W wersjach 140KM są to wtryskiwacze elektro-magnetyczne, a w wersjach 170KM - piezoelektryczne. W dolnejczęści silnika znajdują się dwawałki balansujące, które odbierająnapęd od wału korbowego przezzazębienie stałe. Więcej na tematsilnika 2.0 TDI CR możecie prze-czytać na naszej stronie www.au-tobeztajemnic.plW silnikach 2.0 TDI PD psujesię łańcuch napędowy pompyoleju i wałek napędowy prze-kładni.Po modernizacji w 2.0 TDIPD zamieniono łańcuch nazazębienie stałe, ale problemyz wałkiem pozostały.PASSAT B6 ceny (w tys. zł)Model2010200920072005SEDAN, KOMBI,benzynowe45382722diesle50423022Ewentualna rozbieżność cen w ogłoszeniach wynika nie tylko z różnic w pozio-mie wyposażenia, ale także z historii samochodu.Awarie głowicw silnikachwysokoprężnych2.0 TDI PD.Passat B6 i LPGNajlepszą wersją silnikową doprzeróbki na LPG jest stara,sprawdzona jednostka 1.6 8V.Ma trwałą głowicę, jestbardzo tania w naprawach.Instalacje wtryskowe za2500-3000 zł sprawdzająsię w niej doskonale. Odra-dzamy natomiast przeróbkijednostek z bezpośrednimwtryskiem benzyny. Oczy-wiście istnieją systemy,Idealny do LPG - silnik 1.6 8Vktóre pozwalają na zasilaniegazem tych silników, ale albo są bardzo wtrysk gazu w fazie lotnej do kolektoradrogie (wtrysk gazu w fazie ciekłej przez ssącego, przy czym w celu chłodzeniawtryskiwacze benzynowe) albo mało wtryskiwaczy benzynowych spalanawydajne (sekwencyjny, wielopunktowy jest także benzyna).Wnętrze – jak w zwykłej wersji. Wyjątkiem są sportowe akcenty.Na rynku wtórnym, tak jak kiedyś na rynku pierwotnymnajwiększym zainteresowaniem cieszą się wersje kombi.Passat 4MotionPODSUMOWANIEOpcjonalny napęd na cztery koła w Passacie to już tradycja.Poprzednia generacja modelumiała silnik ustawiony wzdłuż-nie i opcjonalny stały napęd qu-attro - jak w Audi A4. Model B6ma silnik ustawiony poprzeczniei napęd na tylne koła dołączany zapośrednictwem sprzęgła Haldex.B6 wykorzystuje system Haldex.Pod względem trwałości, na tle swo-ich poprzedników Passat B5 wypa-da słabo. Ale mimo wszystko makilka zalet. Należą do nich obszernenadwozie, wysoki komfort jazdy,świetne zawieszenie i bardzo dobreosiągi praktycznie wszystkich wersji.Szkoda, że pogoń za najnowszymirozwiązaniami technicznymi obniżyłaniezawodność samochodu.89 [ Pobierz całość w formacie PDF ] |
Podobne
|