,
ANGIELSKI ROZSZERZONY-ARKUSZANGIELSKI ROZSZERZONY-ARKUSZ, Egzamin gimnazjalny kwiecień 2013, Cz. językowa, Angielski, Rozszerzony
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Centralna Komisja Egzaminacyjna Arkusz zawiera informacje prawnie chronione do momentu rozpoczęcia egzaminu. UZUPEŁNIA UCZEŃ miejsce na naklejkę z kodem KOD UCZNIA PESEL UZUPEŁNIA ZESPÓŁ NADZORUJĄCY dysleksja EGZAMIN W KLASIE TRZECIEJ GIMNAZJUM Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO POZIOM ROZSZERZONY Instrukcja dla ucznia 1. Sprawdź, czy zestaw egzaminacyjny zawiera 9 stron (zadania 1–8). Ewentualny brak stron lub inne usterki zgłoś nauczycielowi. 2. Na tej stronie wpisz swój kod i numer PESEL oraz przyklej naklejkę z kodem. 3. Na karcie odpowiedzi wpisz swój kod i numer PESEL, wypełnij matrycę znaków oraz przyklej naklejkę z kodem. 4. Czytaj uważnie wszystkie teksty i zadania. Wykonuj zadania zgodnie z poleceniami. 5. Teksty do zadań 1. i 2. zostaną odtworzone z płyty CD. 6. Rozwiązania zapisuj długopisem lub piórem z czarnym tuszem/atramentem. Nie używaj korektora. 7. W niektórych zadaniach podanych jest kilka odpowiedzi do wyboru, np. od A do E. Odpowiada im następujący układ na karcie odpowiedzi: KWIECIEŃ 2013 Czas pracy: 60 minut Liczba punktów do uzyskania: 40 Wybierz tylko jedną odpowiedź i zamaluj kratkę z odpowiadającą jej literą, np. gdy wybrałeś odpowiedź D: 8. Staraj się nie popełnić błędów przy zaznaczaniu odpowiedzi, ale jeśli się pomylisz, błędne zaznaczenie otocz kółkiem i zamaluj kratkę z inną literą . Powodzenia! GA-R1-132 Zadanie 1. (0–6) Usłyszysz dwukrotnie dwa teksty. Na podstawie informacji zawartych w nagraniu w zadaniach 1.1.–1.6. z podanych odpowiedzi wybierz właściwą. Zakreśl literę A, B albo C. Zadania 1.1.–1.3. odnoszą się do pierwszego tekstu, a zadania 1.4.–1.6. do drugiego. Tekst 1. Usłyszysz wywiad z młodym koszykarzem. 1.1. What does Jack do on Friday afternoons? А. He plays with an adult team. В. He plays basketball at school. С. He watches league matches. 1.2. Which is true about Jack? А. He went to a school camp last week. В. His team have won all their matches this season. С. He met Brian Dux before the coach had an accident. 1.3. At the end of the conversation, the woman А. gives advice to basketball fans. В. explains why people like basketball. С. invites listeners to one of Jack’s matches. Tekst 2. Usłyszysz wypowiedź nastolatki. 1.4. Susan doesn’t like А. working till 5 p.m. В. tidying up. С. getting up early. 1.5. Susan says that she А. has no time to visit her friends. В. doesn’t have to talk to tourists who complain. С. likes meeting new people very much. 1.6. Susan is talking about А. how she spends part of her holidays. В. the people who help her serve tourists. С. what she had to do to find a summer job. Strona 2 z 9 Zadanie 2. (0–4) Usłyszysz dwukrotnie cztery wypowiedzi na temat zwierząt. Na podstawie informacji zawartych w nagraniu dopasuj do każdej wypowiedzi (2.1.–2.4.) odpowiadające jej zdanie (A–E). Wpisz rozwiązania do tabeli. Uwaga! Jedno zdanie zostało podane dodatkowo i nie pasuje do żadnej wypowiedzi. A. I forgot to do something and my pet got out of the room. B. The animal’s owner moved somewhere else. C. The animal wasn’t hurt, but it was scared. D. The animal couldn’t get into the car. E. I found my pet near the house. 2.1. 2.2. 2.3. 2.4. PRZENIEŚ ROZWIĄZANIA ZADAŃ 1. ORAZ 2. NA KARTĘ ODPOWIEDZI! Strona 3 z 9 Zadanie 3. (0–3) Przeczytaj tekst. Do każdego akapitu (3.1.–3.3.) dopasuj właściwy nagłówek (A–E). Wpisz odpowiednią literę obok numeru każdego akapitu. Uwaga! Dwa nagłówki zostały podane dodatkowo i nie pasują do żadnego akapitu. A. An invitation to America B. A gift in pieces C. An artist’s vision D. The idea of a gift first mentioned E. Other American statues THE STORY OF THE STATUE On July 4, 1884 France gave the United States the Statue of Liberty. But what is the origin of that unique project? 3.1. ____ Everything started in 1865 when a French politician invited his friends to dinner. As they discussed the issues of American democracy and independence, he made the suggestion of offering a gift from the French people to the Americans. “But what should we give?”, his guests asked. 3.2. ____ Frédéric Bartholdi, a young sculptor who was present at the dinner, was soon sent to America to seek inspiration. However, even before he left Europe, Bartholdi had already had a picture of the gift in his mind. He imagined it as a tall female figure proudly holding a torch burning with the light of freedom. It is also said that he modelled the statue’s face after his mother’s. 3.3. ____ The statue was constructed in France and then shipped to America in parts. They were put separately in different places around New York, for example, the hand with the torch stood in Madison Square, where visitors could climb up inside it. The statue remained like this for over a year. Finally, in 1886 the monument was completed. PRZENIEŚ ROZWIĄZANIA NA KARTĘ ODPOWIEDZI! Strona 4 z 9 Zadanie 4. (0–4) Przeczytaj tekst, z którego usunięto cztery zdania. Wpisz w luki 4.1.–4.4. litery, którymi oznaczono brakujące zdania (A–E), tak aby otrzymać logiczny i spójny tekst. Uwaga! Jedno zdanie zostało podane dodatkowo i nie pasuje do żadnej luki. HARD LIVES OF THE GREAT The lives of great poets, painters and composers were often not as happy as we think. Many artists of the past were sick or poor. 4.1. ____ That is why they were called great artists only after their death. By the age of thirty-seven, Vincent van Gogh had produced more than eight hundred paintings but had sold only one. 4.2. ____ Van Gogh once said, “Thanks to Theo I have the few francs I need. I know my paintings don’t sell. But the time will come when people will find out that my works are worth more than the money for the paints.” Ludwig van Beethoven, another great artist, became deaf at the age of 50. 4.3. ____ Despite all these difficulties, Beethoven managed to compose his greatest masterpiece, the 9 th Symphony. 4.4. ____ However, the maestro said that it wasn’t his intention to mark great occasions with this composition, but to express his feelings. A. That is why his brother had to help him. B. Their works were not understood at the time. C. It was difficult for them to sell his works. D. It is still played to celebrate major events. E. He also had other serious health problems. PRZENIEŚ ROZWIĄZANIA NA KARTĘ ODPOWIEDZI! Strona 5 z 9 [ Pobierz całość w formacie PDF ] |
Podobne
|