,
ALE URWAŁ!ALE URWAŁ!, Zwielokrotnianie Umysłu,Efektywna nauka, Szybkie czytanie
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Ten ebook zawiera darmowy fragment publikacji Darmowa publikacja dostarczona przez Copyright by Złote Myśli & Andrzej Bubrowiecki, rok 2010 Autor: Andrzej Bubrowiecki Tytuł: Ale urwał! Data: 06.04.2012 Złote Myśli Sp. z o.o. ul. Toszecka 102 44-117 Gliwice email: Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie rozprowadzana tylko i wyłącznie w formie dostarczonej przez Wydawcę. Zabronione są jakiekolwiek zmiany w zawartości publikacji bez pisemnej zgody Wydawcy. Zabrania się jej odsprzedaży, zgodnie z regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli. Autor oraz Wydawnictwo Złote Myśli dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo Złote Myśli nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce. Wszelkie prawa zastrzeżone. All rights reserved. P r ed by TCPDF ( www .t cpd f. o r g ) Spis treści Wstęp .....................................................................................7 Obszary, w ..........................................11 Obszar duchowy ...............................................................12 Obszar mentalny ...............................................................14 Obszar emocjonalny .........................................................18 Obszar fizyczny .................................................................24 Kiedy uczenie się może być problemem ...............................29 ........................41 Test określający dominujące systemy reprezentacji ........................................................42 Test określający dominującą jakich funkcjonujemy .................47 ...........................................51 Warunki środowiskowe, fizyczne i półkulę mózgową ....................55 .................................57 Teoria inteligencji wielorakiej .................................................59 Test określający rodzaje inteligencji ..................................59 Charakterystyka poszczególnych rodzajów inteligencji .....63 Skuteczna strategia uczenia się ...........................................71 Etap I. Przygotowanie .......................................................73 Etap II. Lektura właściwa ..................................................78 Etap III. Kolejne powtórki ..................................................84 „Flow” — radosny stan uczenia się .....................................101 Uczenie się przy muzyce ....................................................107 Uczenie się „równoległe” .....................................................109 Jak uczyć się jednocześnie dwóch rzeczy? .....................109 Jak słuchać na wykładach ...................................................113 Dieta dla uczącego się mózgu ............................................117 Uwagi ogólne o społeczne .....................................................120 Codzienne „ładowanie akumulatorów” ................................121 Ochrona umysłu przed złymi emocjami ...........................123 Negatywne oddziaływanie mass mediów ........................124 diecie Odpowiednie towarzystwo ...............................................125 Sztuka wybaczania .........................................................126 Postawa wdzięczności ....................................................127 Dlaczego warto rozwijać kreatywność ................................129 „Idea killers” ....................................................................133 Iloraz inteligencji twórczej ...................................................137 Codzienny trening kreatywności .........................................141 Etapy kreatywnego myślenia ..............................................149 Znaczenie percepcji ............................................................157 ZWI, czyli Zalety, Wady i ...................159 Myślenie lateralne ...............................................................163 Zasada pierwsza .............................................................164 Zasada druga ..................................................................165 Zasada trzecia ................................................................167 Zasada czwarta ...............................................................168 Zasada piąta ...................................................................170 Wybrane techniki myślenia kreatywnego ............................171 Technika przypadkowego bodźca ...................................171 Prywatna burza mózgów .................................................172 Technika analogii .............................................................173 Gospodarowanie czasem ...................................................177 Ustalanie priorytetów .......................................................179 Podsumowanie ...................................................................181 Podstawowe zasady dla posiadacza „uczącego się umysłu” ........................................................................................181 Bibliografia ..........................................................................185 to, co Interesujące Ale urwał! :: Andrzej Bubrowiecki :: Złote Myśli Rozpoznawanie własnego stylu uczenia się Rozpoznawanie własnego stylu uczenia się Każdy człowiek ma osobisty styl uczenia się. To najskuteczniejszy sposób odbierania, przetwarzania i zapamiętywania informacji, stworzony na podstawie naszych talentów i pewnej wrodzonej specyfice całej osobowości. Inaczej mówiąc, każdy z nas ma swoje mocne strony, które w jak najszerszym zakresie powinien wykorzystywać w procesie nauki. Większość szkolnych niepowodzeń wynika z faktu, że ta różnorodność stylów uczenia się niestety nie jest uwzględniana w dominujących w szkole programach nauczania. Większość z nich działa tak, jakby wszyscy ludzie w taki sam sposób myśleli i postępowali. Istnieje bardzo wiele metod określania stylu nauki. Jedną z najbardziej wyczerpujących i funkcjonalnych jest ta, którą proponują profesorowie Ken i Rita Dunnowie z St. Johns University w Nowym Jorku. Uważają oni, że nasz styl uczenia się zależy od kombinacji następujących czynników: ●W jaki sposób najłatwiej przyswajamy informacje — czy najłatwiej uczymy się, patrząc, słuchając, poruszając się? ●W jaki sposób porządkujemy i przetwarzamy infor- macje — czy dominuje prawa czy lewa półkula? ●Jakie warunki środowiskowe, fizyczne i społeczne pomagają nam w przyswajaniu i zapamiętywaniu informacji? Cennym uzupełnieniem powyższej propozycji metodologicznej 5 [ Pobierz całość w formacie PDF ] |
Podobne
|