,
ATRAKCYJNOSC interpersonalnaATRAKCYJNOSC interpersonalna, Psychologia UŚ, Semestr VI, Fakultet - Atrakcyjnośc interpersonalna
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Co robić, by być lubianym czyli autoprezentacja w kształtowaniu atrakcyjności interpersonalnej iza lebuda bibliografia Aronson, E., Wilson, T. D., Alert, R. M., (1997). Psychologia spo ł eczna serce i umys ł . Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka. s. 402 Ï 430. Carnegie, D. ( 1981). Jak zdobyć przyjaci ł i zjednać sobie ludzi. Warszawa: Studio Emka. Doroszewicz, K., Stanisławiak, E. (2002). Imię a atrakcyjność interpersonalna. W: E. Stojanowska(red.), MoŜliwości i ograniczenia w kreowaniu w ł asnej atrakcyjności interpersonalnej.Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, s.97 Ï110. Nęcki, Z. (1990). Wzajemna atrakcyjność. Warszawa: Wiedza Powszechna. Teorie atrakcyjności interpersonalnej Teoria nagrd i kar Teoria rwnowagi poznawczej Kogo lubimy Ï intuicje i deklaracje Ludzi o podobnych wierzeniach i zainteresowaniach Ludzi o podobnych, zdolnościach i kompetencjach Ludzi, ktrzy posiadają poŜądane cechy, takie jak, lojalność, uprzejmość etc. Ludzi, ktrzy lubią nas Naukowa konkluzja Efekt częstości kontaktw polega na tym, Ŝe im częściej widzimy i kontaktujemy się z drugą osobą, tym większe prawdopodobieństwo, Ŝe zostanie naszym przyjacielem. Badania Mady Segal ( Kowalski obok Kozłowskiego) Efekt czystej ekspozycji Ï im częściej jesteśmy wystawiani na ekspozycję bodźca, tym bardziej jesteśmy skłonni ten bodziec polubić Eksperyment zdjęć portretowych Chyba, Ŝe... kontakt jest wyjątkowo nieprzyjemny [ Pobierz całość w formacie PDF ] |
Podobne
|